Document Type : Review Article


  1. منابع
  2. چالمه، رضا.، و لطیفیان، مرتضی. ( 1391 ). ویژگیهای محیط یادگیری فراشناختی و پیشرفت
  3. تحصیلی: بررسی نقش واسطهای باورهای انگیزشی در دانشآموزان. فصلنامه روانشناسی
  4. .43 - 58 :( 3 پیاپی 23 ) کاربردی، پاییز، 6
  5. ربانیباوجدان، مژگان.، ربانیباوجدان، مرجان.، نیکآذین، امیر.، کاویانی، ناهید.، و خضریمقدم، انوشیروان.
  6. ). رابطه باورهای خودکارآمدی و فراشناخت با راهبردهای مقابله در مردان سوء مصرفکنندة )
  7. .85 - 102 :( 3 پیاپی 23 ) مواد. فصلنامه روانشناسی کاربردی. پاییز، 6
  8. رئیسی، زهره. ( 1380 ). روانشناسی تربیتی، اصفهان: انتشارات مان . ی
  9. سالاریفر، محمدحسین. ( 1375 ). بررسی نقش اجزاء دانش فراشناختی در حل مسأله و پیشرفت
  10. تحصیل . ی پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
  11. دانشگاه تهران.
  12. سیف، علیاکبر. ( 1384 ). روانشناسی پرورشی (روانشناسی یادگیری و آموزش)، تهران: انتشارات
  13. آگاه.
  14. عطارخامنه، فاطمه. ( 1388 ). تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه فراشناخت بر انگیزش و
  15. پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. پژوهشنامه مطالعات روانشناسی تربیت . ی بهار و تابستان،
  16. .57 - 74 :( 1و 2 )9
  17. فردی یزدی، ناصر. ( 1384 ). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی) بر
  18. پیشرفت تحصیلی، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
  19. دانشگاه علامه طباطبایی.
  20. کارشکی، حسین. ( 1381 )، تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر درک مطلب دانشآموزان. مجله
  21. .63 - 81 :(1) روانشناسی. بهار، 6
  22. کدیور، پروین. ( 1386 ). روانشناسی تربیتی، تهران: انتشارات سمت.
  23. محمدامینی، زرار. ( 1386 ). بررسی رابطه باورهای فراشناختی با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی
  24. .144 - 155 :(19) دانشآموزان پسر شهرستان اشنویه. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، بهار، 6
  25. Ausubel, D. P. (2013). A Cognitive structure theory of school learning. In Siegel,
  26. S. (Ed.), Instruction: Some Contemporary viewpoints. Scranton.
  27. Baker, L. (2007). Children effective use of standard of evaluating their
  28. comprehension. Journal of Educational Psychology. 13 (1): 559–563
  29. Bloom, B. S. (2006). Learning for mastery. Evaluation Comment, 1 (2).Los
  30. Angeles: university of California, Center for the Study of Evaluation.
  31. Brown, A. L. (2005). Meta Cognition development reading. In, R. J., Spiro, B. C.,
  32. Bruce., G. W. F., & Brewer (Eds). Theoretical issues in reading
  33. comprehension. Hillsdale, N. J. : Erlbaum .
  34. Cross, D. R., & Paris, S. G. (2010). Developmental and instructional analyses of
  35. children’s meta cognition and reading comprehention. Journal of Educational
  36. Research. 18(3): 232-242.
  37. Cubukcu, F. (2009). Metacognition in the classroom. Procardia Social and
  38. Behavioral Sciences, 1 (1): 559–563.
  39. Dembo, M. H. (2005). Applying educational psychology (5th ed ). New york:
  40. Longman.
  41. Dweck, C. (2005). The role of exceptions and attribution in the alleviation of the
  42. learned helplessness. journal of personality and Social psychology.12(4):
  43. -133.
  44. Flavell, J. H. (2009). " Metacognitive Aspects of problem Solving ", In I. B.
  45. Reznick (Ed.), the Nature of Intelligence, Hillsdale, N. J. : Erlbaum.
  46. flavell, J. H. (2008). Cognitive development. Englewood Cliffs, N. J. Prentice–
  47. Hall.
  48. McClelland, D. C., & Atkinson, J. W. (2008), "the projective Expression of
  49. Needs: Pt. the Effect of Different Intensities on the Hunger Drive on thematic
  50. Apper ception", Journal of Experimental Psychology, 11(38): 465-466.
  51. Mc Clelland .D. C., Atkinson, J. W., Clark, R. A., & Lowell, E. L. (2007). The
  52. achievement motive. New York: Appleton–Century Crofts.
  53. Pariss, S. G. & Jacobs, J. E. (2006). The benefits of informed instruction for
  54. Childrens reading awareness and comprehention Skills. Child development.
  55. (3): 32-45.
  56. Pariss, S. G., Cross, D. R., & Lipson, M. Y. (2011). Informed Strategies for
  57. learning: A Program to improve children reading awareness and
  58. Comprehention. Journal of Educational Psychology. 32, 321-333.
  59. Schraw, T. G., & Dennison, R. S. (2007). Assessing metacognitive awareness.
  60. Contemporary Educational Psychology, 19, 84-101.
  61. Swanson, H. L. (2007). Influence of metacognitive knowledge and attitude on
  62. problem Solving. Journal of Educational Psychology. 5(4): 178-194.
  63. Thomas, G. P. (2003). Conceptualization, development and validation of an
  64. instrument for investigating the metacognitive orientation of science
  65. classroom learning environments. Learning Environments Research, 6(2):
  66. –197.
  67. Wells, A. (2009). Met cognitive therapy for anxiety and depression. New York:
  68. The Guilford Press.
  69. Weiner, B. (2010). An attributional theory of Motivation and Emotion
  70. Psychological Review, 92 (4): 244-256.
  71. Woolfolk, A. E. (2010). Educational Psychology 5th. (ed.) Boston: Allyn and
  72. Bacon.