پسندیده، م.، م.، و زارع، ل. (1395). بررسی ابعاد بهزیستی روانشناختی، تابآوری و شوخطبعی در بیماران عروق کرونر قلب و افراد سالم
، روانشناسی سلامت، 2، 108- 88. [
پیوند]
خانجانی، م.، شهیدی، ش.، فتحآبادی، ج.، مظاهری، م.، و شکری، ا. (1393). ساختار عاملی و ویژگی روانسنجی فرم کوتاه مقیاس روانشناختی ریف در دانشجویان دختر و پسر،
مجله اندیشه و رفتار، 8 (32)، 27- 38.[
پیوند]
صادقی، م.، اکبریچرمهینی، ص.، بهرامی، ع. ل. و سیدموسوی، پ. س. (1401). اثربخشی بازی درمانی دلبستگی محور برخودکارآمدی والدینی، تنظیم هیجانی و سازگاری اجتماعی کودکان دارای اضطراب جدایی: مطالعه موردی،
فصلنامه علمی – پژوهشی روانشناسی کاربردی، 16، 2 (62)، 132- 107. [
پیوند]
طالعی، ع.، طهماسیان، ک. و وفائی، ن (1390). اثربخشی آموزش برنامه فرزندپروری مثبت بر خوداثرمندی والدینی مادران،
فصلنامه خانواده پژوهی، 7 (27)، 323- 311. [
پیوند]
طهرانچی، ف. (1394). تاثیر برنامة آموزش والدینی موثر بر خودکارآمدی مادر و تعارض مادر نوجوان در خانوادههای مادرسرپرست. پایان نامة کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی خانواده درمانی، پژوهشکدة خانواده، دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
کلاین، پ. (1393). راهنمای تحلیل عاملی آسان، ترجمه، صدرالسادات، ج.، و مینایی، ا. تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
نیمیک، ام. رایان. (1399). مداخلات در توانمندیهای منش راهنمای عملی بالینگران، ترجمه، خدایاریفرد، محمد.، حسنیراد، مرجان.، و حلمی، کتایون.، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
هومن، ح. (1394). تحلیل دادههای چندمتغیری در پژوهش رفتاری، تهران: انتشارات پیک فرهنگ.
Allen, K. A., Waters, l. E., Arslan, G., & Prentice, M. (2022). Strength‐based parenting and stress‐related growth in adolescents: Exploring the role of positive reappraisal, school belonging, and emotional processing during the pandemic,
Journal of Adolescence, 1-15.]
link [
Ardelt, M.& Eccles, J. (2001). Effects of mother’s parental efficacy beliefs and promotive parenting strategies on inner-city youth.
Journal of Family Issues, 22(8), 944–972].
link [
Dumka, L. E., Stoerzinger, H. D., Jackson, K. M., & Roosa, M. W. (1996). Examination of the cross cultural and cross-language equivalence of the parenting self-agency measure,
Family Relations, 45(2),216-222.]
link [
Donaldson, S., Dollwet, M., & Rao., M. (2015). Happiness, excellence, and optimal human functioning revisited: Examining the peer-reviewed literature linked to positive psychology.
Journal Positive Psychology, 10, 185–195.]
link [
Eyre, O., and Thapar, A. (2014). Common adolescent mental disorders: transition to adulthood.
Lancet, 383, 1366–136].
link [
Jack, H. K., Sun, J., Loton, D., Chin, T. C., & Waters, L. E. (2018). Strengths and Subjective Wellbeing in Adolescence: Strength-Based Parenting and the Moderating Effect of Mindset, Journal Happiness Studies, 19, 567–586.] link [
Jones, T. L., & Prinz, R. J. (2005). Potential roles of parental self-efficacy in parent and child adjustment: A review.
Clinical Psychology Review, 25(3), 341–363].
link [
Govindji, R., and Linley, P. A. (2007). Strengths use, self-concordance and wellbeing: implications for strengths coaching and coaching psychologists.
International Coaching Psychology Review, 2, 143–153. ]
link [
Glatz, T. & Trifan, A. T. (2019). Examination of Parental Self-Efficacy and Their Beliefs About the Outcomes of Their Parenting Practices, Journal of Family, 40(10) 1321 –1345. ]link[
Linley, A., Willars, J., and Biswas-Diener, R. (2010). The Strengths Book: Be Confident, Be Successful, and Enjoy Better Relationships by Realizing the Best of You. Coventry, CV: CAPP.
Loton, D., & Waters, l. E. (2017). The Mediating Effect of Self-Efficacy in the Connections between Strength-Based Parenting, Happiness and Psychological Distress in Teens.
Frontiers in Psychology, 8(1707), 1-13.
]link [
Niemiec, R. M., & McGrath, R. E. (2019). The power of character strengths: appreciate and ignite your positive personality, VIA Institute on Character Publish.
Peterson, C., & Seligman, M. (2004). Character Strengths and Virtues: A Handbook and Classification, Oxford university press.
Rashid, T., & McGrath, R. (2020). Strengths‐based actions to enhance wellbeing in the time of COVID‐19.
International Journal of Wellbeing, 10(4),113–132].
link [
Ryff, C. D. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being.
Journal of Personality and Social Psychology, 57, 1069-1081. [
link]
Rusk, R. D., & Waters, L. E. (2013). Tracing the size, reach, impact, and breadth of positive psychology.
Journal of Positive Psychology, 8, 207–221.[
link]
Raikes, H. A., & Thompson, R. A. (2005). Efficacy and social support as predictors of parenting stress among families in poverty.
Infant Mental Health Journal, 26, 177–190. [
link]
Schwartz, O. S., Sheeber, L. B., Dudgeon, P., and Allen, N. B. (2012). Emotion socialization within the family environment and adolescent depression.
Clinical Psychology Review. 32, 447–453. ]
link[
Spreitzer, G., Stephens, J. P., and Sweetman, D. (2009). The reflected best self-field experiment with adolescent leaders: exploring the psychological resources associated with feedback source and valence.
Journal of Positive Psychology, 4, 331–348. [
link]
Suldo, S. M., Savage, J. A., and Mercer, S. H. (2014). Increasing middle school students’ life satisfaction: efficacy of a positive psychology group intervention.
Journal Happiness Studies. 15, 19–42. [
link]
Waters, l. E., Loton, D. j., Grace, D., Jacques-Hamilton, R., and Zyphur M. J (2019). Observing Change Over Time in Strength-Based Parenting and Subjective Wellbeing for Pre-teens and Teens.
Frontiers in Psychology, 10:2273. [
link]
Waters, l. E. Loton, D. Jach, H. K. (2019). Does Strength‑Based Parenting Predict Academic Achievement? The Mediating Effects of Perseverance and Engagement.
Journal Happiness Studies, 20,1121–1140. [
link]
Waters, l. E. (2015). Strength-Based Parenting and life satisfaction in teenagers,
Advances in Social Sciences Research Journal, 2(11), 158-173. ]
link[
Waters, l. E., & Sun, J. (2017). Can a Brief Strength-Based Parenting? Intervention Boost Self-Efficacy and Positive Emotions in Parents?
International Journal Applied Posit Psychology,1, 41- 56. ]
link[