%0 Journal Article %T رابطه حرمت خود جمعی و هویت ملی در دانشجویان %J فصلنامه روان‌شناسی کاربردی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2008-4331 %A شفیعی تبار, مهدیه %A مظاهری, محمدعلی %A ملحی, الناز %A اناری, آسیه %D 2011 %\ 01/21/2011 %V 4 %N 4 %P - %! رابطه حرمت خود جمعی و هویت ملی در دانشجویان %K حرمت خودجمعی %K دانشجویان %K هویت ملی %R %X هدف پژوهش حاضر تعیین جهت و شدت حرمت خود جمعی و احساس هویت ملی است. روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه اراک بود. 225 دختر و 195 پسر دانشجوی کارشناسی دانشگاه اراک به روش نمونه گیری خوشه ای از 4 دانشکده انتخاب شدند و به پرسشنامه های مقیاس حرمت خود جمعی لاهتانن و کراکر(19992) و پرسشنامه هویت ملی و نفی هویت ملی (1374)پاسخ دادند یافته ها نشان داد رابطه میان نفی هویت ملی و حرمت خود جمعی مثبت و معنادار است. افزون بر این ،رابطه هویت ملی باخرده مقیاس حرمت خود خصوصی نیز مثبت و معنادار و رابطه میان نفی هویت ملی و خرده مقیاس حرمت خود خصوصی و هویت منفی و معنادار بود. با افزایش هویت ملی، می توان حرمت خود جمعی و در نتیجه احساس بهزیستی روان شناختی را افزایش داد. %U https://apsy.sbu.ac.ir/article_95194_ee8e28854b9c95cb38f0326d68e6794f.pdf