عضویت و راهنمای پابلونز

راهنمای عضویت و ثبت داوری در web of science (Publons)

web of science سرویسی است که به محققان امکان می‌دهد داوری‌های انجام شده خود را در سطح بین‌المللی معرفی و ضمن درج آن‌ها ردیابی و به رسمیت شناخته گردد. بدین وسیله پس از ثبت داوری‌های خود در سامانه web of science، تعداد داوری‌ها به تفکیک نام نشریات در سامانه web of science ثبت و نمایش داده می‌شود.

لذا مقالات شما، ارجاعات مقالات شما، داوری‌های شما و دیگر تحقیقات علمی شما می‌تواند در سامانه web of science متمرکز و موجب ارتقای علمی و دانشگاهی شما در سطوح بین‌المللی گردد.

یک محقق پس از داوری یک مقاله، در یک نشریه علمی به منظور ثبت داوری خود در سامانه web of science مراحل زیر را لازم است انجام دهد:

1- ثبت نام در web of science:

 برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

2-بعد از ثبت نام و وارد کردن اطلاعات در صفحه شخصی عضو web of science می‌شوید و نتیجه به ایمیل شما اطلاع رسانی می‌گردد.

3 –پس از داوری هر مقاله، داوری خود را در web of scienceوارد نمایید. برای اضافه کردن داوری  خود در web of science برخی از نشریات هنگام انجام داوری سؤال می‌شود که آیا تمایل دارید که داوری شما به صورت خودکار به web of science اضافه گردد. لذا به صورت زیر با کلیک روی گزینه yes داوری انجام شده به صورت خودکار به سامانه web of science منتقل و اضافه می‌گردد.

4-غالب نشریات فاقد این گزینه هستند. برای اضافه کردن انجام داوری کافی است که ایمیل تشکر نشریه را که بابت انجام داوری به شما ارسال شده است، را به آدرس reviews@webofscience.com مستقیماً فوروارد نمایید (فوروارد ایمیل جهت ثبت الزامی است).

5- بعد از وصول پاسخ  web of science این داوری به تعداد داوری‌های تأیید شده شما در سامانه  web of science اضافه می­‌گردد. بدین ترتیب تعداد  Verified reviews و نام نشریات نمایش داده می‌شود.

6-یکی دیگر از کارهایی که توسط web of science انجام می‌شود،  Endorse کردن نشریات مختلف دلخواه شما در web of science است. برای این منظور کافی است که پس از ورود به صفحه شخصی خود در سامانه web of science، عنوان نشریه را جستجو نمود و آنرا تأیید نمایید.

7- بدین منظور با کلیک روی دکمه ENDORSE THIS JOURNAL ، نام و عکس شما در صفحه web of science نشریه مذکور ظاهر می‌شود.

هیأت تحریریه فصلنامه روان‌شناسی کاربردی از تمامی داوران محترم دعوت می‌نماید تا در پایگاه web of science ثبت نام نموده و لینک صفحه web of science خود را به ایمیل فصلنامه به آدرس: apsy@sbu.ac.ir ارسال نمایند. همچنین تقاضا می‌شود که داوران گرامی با استفاده از این راهنما و به روش گفته شده، فصلنامه روان‌شناسی کاربردی را Endorse نمایند.

بدیهی است هر گونه فعالیت داوری شما در web of science موجب ارتقاء علمی و شناخت شما در سطح جامعه جهانی خواهد گردید.