ایمانی، مهدی. (1395). بررسی ساختار عاملی پرسشنامه انعطافپذیری روانشناختی در دانشجویان.
مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 8(1)، 181-162.[
پیوند]
حسینزاده، زهرا.، قربانشیرودی، شهره.، خلعتبری، جواد.، رحمانی، محمدعلی. (1399). اثربخشی زوجدرمانی هیجانمدار در مقایسه با رویکرد واقعیت درمانی بر انعطافپذیری کنشی و تحمل پریشانی زوجها.
فصلنامه روانشناسی کاربردی، 14(2، پیاپی 52)، 122-101.[
پیوند]
سرمد، زهره.، بازرگان، عباس.، حجازی، الهه. (1379)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: انتشارات آگاه.[
پیوند]
سیف حسینی، آزاده.، اسدی، جوانشیر، ثناگو، اکرم.، خواجوند خوشلی، افسانه. (1398). مقایسه اثربخشی طرحواره درمانی مبتنی بر درمان گروهی و برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر تابآوری مادران کودکان مبتلا به سرطان.
مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 5 (26)، 464-462. [
پیوند]
صالحی مورکانی، بتول. (1385).
بررسی و مقایسه راهبردهای خودتنظیمی عاطفی در بین دانشجویان مبتلا به اختلالات اضطراب و افسردگی با دانشجویان عادی شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه الزهرا.[
پیوند]
صفارینیا، مجید.، عزیزی، زهره. (1398). تاثیر طرحواره درمانی گروهی بر ارتقای بهزیستی اجتماعی و ادراک اعتماد اجتماعی در دانشجویان.
مطالعات روانشناختی، 15 (1)، 163-147. [
پیوند]
عبدی دهکردی، صفر، شریفی، طیبه، غضنفری، احمد و صولتی، کمال. (1398). اثربخشی واقعیتدرمانی گروهی بر باورهای غیرمنطقی، سرسختی روانشناختی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان استعدادهای درخشان.
فصلنامه کودکان استثنایی، 71 (1)، 13-1.[
پیوند]
قریشی، منصوره.، بهبودی، معصومه. (1396). آموزش واقعیتدرمانی گروهی بر تنظیم هیجان و افزایش خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر.سلامت اجتماعی، 4(3)،243-233.[پیوند]
کوری، جرالد.، و کوری، اشنایدر. (1400).
گروهدرمانی (فرایند و کاربست گروهها)، ترجمه نقشبندی، سیامک. تهران: روان. [
پیوند]
گلاسر، ویلیام. (1396).
واقعیتدرمانی. ترجمه علی صاحبی. تهران: سایه سخن. [
پیوند]
محمدی، فاطمه.، طالب، ندا.، رضایی شجاعی، سولماز.، امامی رودی، طاهره. (1398). اثربخشی طرحواره درمانی بر انعطافپذیری شناختی و تابآوری بیماران مبتلا به اضطراب فراگیر،
مجله دانشکده پژشکی مشهد، 63، 42-34. [
پیوند]
مرادی، علیرضا.، باباخانی، وحیده.، امیریمجد، مجتبی، جعفری، علیرضا. (1398). مقایسه اثربخشی واقعیت درمانی و معنادرمانی برتحمل پریشانی، خودکنترلی وانعطافپذیری شناختی کارکنان ستاد فرماندهی ناجا.
پژوهش نامه نظم و امنیت انتظامی،12(4)، 157-133. [
پیوند]
مرادی، آسیه.، بابایی، عبدالرحمن.، کرمی، جهانگیر. (1399). نقش خودتنظیمی عاطفی و اهمالکاری رفتاری در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشآموزان،
دو فصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری، 8(1 پیاپی 14)، 71-57. [
پیوند]
میرارضگر، منیژهسادات.، خلعتبری، جواد.، اکبری، بهمن.، ابوالقاسمی، شهنام. (1399). اثربخشی واقعیتدرمانی بر راهبردهای سازگار تنظیم شناختی هیجان زندانیان زن: یک مطالعه آزمایشی.
سلامت اجتماعی، 7(3)، 318-310. [
پیوند]
یانگ، جفری، کلسکو، ژانت و ویشار، مارجوری. (1398).
طرحواره درمانی: راهنمای کاربردی برای متخصصین بالینی (جلد اول). تهران: ارجمند. [
پیوند]
یانگ، جفری، کلسکو، ژانت و ویشار، مارجوری. (1397).
طرحواره درمانی: راهنمای کاربردی برای متخصصین بالینی (جلد دوم). تهران: ارجمند. [
پیوند]
یانگ، جفری. (1389).
زندگی خود را دوباره بیافرینید، ترجمه حسن حمیدپور، تهران: ارجمند.[
پیوند]
Baugh, L. M., Cox, D. W., Young, R. A., & Kealy, D. (2019). Partner trust and childhood emotional maltreatment: The mediating and moderating roles of maladaptive schemas and psychological flexibility.
Journal of Contextual Behavioral Science,
12, 66-73.[
link]
Bond, F. W., Hayes, S. C., Baer, R. A., Carpenter, K, M., Guenole, N., Orcutt, H. K., Waltz, T.,& Zettle, R., D. (2011).
Preliminary Psychometric Properties of the Acceptance and Action Questionnaire-II: A Revised Measure OF Psychological Inflexibility and Experiential Avoidance. Behavior Therapy.[
link]
Carter, J. D., McIntosh, V. V., Jordan, J., Porter, R. J., Douglas, K., Frampton, C. M., & Joyce, P. R. (2018). Patient predictors of response to cognitive behaviour therapy and schema therapy for depression.
Australian & New Zealand Journal of Psychiatry,
52(9), 887-897.[
link]
Dadomo, H., Panzeri, M., Caponcello, D., Carmelita, A., & Grecucci, A. (2018). Schema therapy for emotional dysregulation in personality disorders: A review.
Current opinion in psychiatry,
31(1), 43-49.[
link]
Farrell, J. M., Reiss, N., & Shaw, I. A. (2014). The Schema Therapy Clinician's Guide : a Complete Resource for Building and Delivering Individual, Group and Integrated Schema Mode Treatment Programs: New York: Wiley-Blackwell.[
link]
Fledderus, M., Bohlmeijer, E. T., & Pieterse, M. E. (2010). Does experientialavoidance mediate the effects of maladaptive coping styles onpsychopathology and mental health?
Behav Modif, 34(6), 503-519.[
link]
Fischer, T. D., Smout, M. F., & Delfabbro, P. H. (2016). The relationship between psychological flexibility, early maladaptive schemas, perceived parenting and psychopathology.
Journal of Contextual Behavioral Science,
5(3), 169-177.[
link]
Glasser, W. (1999). Choice theory:
A new psychology of personal freedom. (5dEd). New York: Harper Collins Publisher.[
link]
Glasser, W. (2006).
Choice Theory, New York: Harper Collins.[
link]
Glasser, W. (2008) .
Station of the mind: New direction for reality therapy. New York.[
link]
Glasser, N. F., & Gudmundsson, G. H. (2012). Longitudinal surface structures (flowstripes) on Antarctic glaciers.
The Cryosphere, 6, 383-391.[
link]
Geerdink, M.,
Jongman,
E., & Scholing, A. (2012).
Schema therapy in adolescents (Pp: 385-397). In van Vreeswijk, M., Broersen, J., & Nadort, M (Eds). The Wiley-Blackwell Handbook of Schema therapy theory, research, and practice. John Wiley & Sons, Ltd.[
link]
Gross, J. J. (1998). The emerging field of emotion regulation: An integrative review.
Review of general psychology,
2(3), 271-299.[
link]
Gross, J. J., & Thompson, R. A. (2007). Emotion regulation: Conceptual foundations. In J. J. Gross (Ed.).
Handbook of emotion regulation (pp. 3-24). New York: Guilford Press.[
link]
Hatfield, B. E. (2019). The Influence of Teacher–Child Relationships on Preschool Children’s Cortisol Levels. In
Biobehavioral Markers in Risk and Resilience Research (pp. 69-89). Springer, Cham.[
link]
Hayes, S.C., & Strosahl, K.D. (2010).
A practical Guide to Acceptance and commitment therapy. New York: Springer science and Business media INC.[
link]
Hayes, S. C. (2016). Acceptance and commitment therapy, relational frame theory, and the third wave of behavioral and cognitive therapies–republished article.
Behavior Therapy,47(6), 869-885. [
link]
Kanine, R. M., Jackson, Y., Huffhines, L., Barnett, A., & Stone, K. J. (2018). A Pilot Study of Universal Teacher–Child Interaction Training at a Therapeutic Preschool for Young Maltreated Children.
Topics in Early Childhood Special Education,
38(3), 146-161.[
link]
Kashdan, J., Roitenberg, J. (2010). Psychological flexibility as a fundamental aspect of health.
Clinical Psychology Review, 30 (7), 865-878.[
link]
Keulen-de Vos, M. E. (2013).
Emotional states, crime and violence: A Schema Therapy approach to the understanding and treatment of forensic patients with personality disorders. Maastricht University.[
link]
Khasho, D.,
van Alphen, P. J.,
Heijnen-Kohl, S. M.,
Ouwens, M., & Arntz, A, & Videler, A. (2015). The effectiveness of individual schema therapy in older adults with borderline personality disorder:
A multiple-baseline study Contemporary Clinical Trials Communications, 14:100330DOI:
10.1016/j.conctc.2019.100330[
link]
Kring, A.M., Sloan, D.M. (2010). Emotion regulation in psychopathology: A transdiagnostic approach to etiology and treatment. New York: Guilford[
link]
Leahy, R.L. (2019).
Emotional schema therapy. Publisher: Routledge, 1 edition. [
link]
Lev, A., & McKay, M. (2017).
Acceptance and commitment therapy for couples: A clinician's guide to using mindfulness, values, and schema awareness to rebuild relationships. Context Press/New Harbinger Publications.[
link]
Morvaridi, M., Mashhadi, A., Shamloo, Z. S., & Leahy, R. L. (2019). The effectiveness of group emotional schema therapy on emotional regulation and social anxiety symptoms.
International Journal of Cognitive Therapy,
12(1), 16-24.[
link]
Paris, A., Grindle, C., Baker, P., JacksonBrown, F., Green, B., &Ferreira, N. (2021). Exposure to challenging behaviour and staff psychological well-being: The importance of psychological flexibility and organisational support in special education settings.
Research in Developmental Disabilities, 116, 104027.[
link]
Platts, H., Mason, O., & Tyson, M.(2005). Early maladaptive schemas and adult attachment in a UK clinical sample.
Psychology and Psychotherapy: Theory Research and Practice, 78, 549–564. [
link]
Prezman, S., & Murphy, R.M. (2016). Effects of teaching control theory and reality therapy as an approach to reducing disruptive behaviors in middle school physical education. International Journal of Reality Therapy, 57(1): 149-150.[
link]
Prochaska, J. O., & Norcross, J. C. (2013). Systems of psychotherapy: A transtheoretical analysis. Belmont: Brooks/Cole. [
link]
Vaillant, D. (2007). Preparing teachers for inclusive education in Latin Aercia.
Quartely Review of Comparative Education, l1, 35-41. [
link]
van Vreeswijk, M., Broersen, J., & Schurink, G. (2014).
Mindfulness and schema therapy: A practical guide. John Wiley & Sons, Ltd.[
link]
Werner, K., & Gross, J. J. (2010).
Emotion regulation and psychopathology: A conceptual framework.[
link]
Westin, Vendela, Hayes, Steven C., & Andersson, Gerhard. (2008). Is it thesound or your relationship to it? The role of acceptance in predictingtinnitus impact.
Behaviour Research and Therapy, 46(12), 1259-1265.[
link]
Wubbolding, R.E. (2017). Reality therapy and self-evaluation : the key to client change. American Counseling Association.[
link]
Zeigler-Hill, V., Green, B. A., Arnau, R. C., Sisemore, T. B., & Myers, E. M. (2011). Trouble ahead, trouble behind: Narcissism and early maladaptive schemas.
Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 42(1), 96-103.[
link]