پژوهش حاضر به منظور تعیین درجه تأثیر آموزش حل مسئله بر کاهش تعارض زناشویی همسران شهر اصفهان انجام گرفت . آزمودنی های این پژوهش 40 ز وج دارای تعارض بودند که برای مشاوره به کانون بانوان مراجعه کرده بودند و به روش نمونه در دسترس انتخاب شدند . ابزار پژوهش پرسشنامة تعارض زناشویی ثنایی و براتی که در دو مرحلة قبل و پس از آموزش حل مسئله از آن استفاده شد . شش جلسه آموزش شیوة حل مسئله برای گروه آزمایشی برگزار گردید و گروه گواه آموزشی ندید. دادهها تحلیل شد و نتایج نشان داد که آموزش حل مسئله باعث کاهش تعارض زناشویی در زوج ها گردیده است.
قلیلی, زهره , احمدی, سید احمد و فاتحی زاده, مریم . (1386). اثر بخشی آموزش شیوة حل مسئله بر کاهش تعارضات زناشویی. فصلنامه روانشناسی کاربردی, 2(2), -.
MLA
قلیلی, زهره , , احمدی, سید احمد , و فاتحی زاده, مریم . "اثر بخشی آموزش شیوة حل مسئله بر کاهش تعارضات زناشویی", فصلنامه روانشناسی کاربردی, 2, 2, 1386, -.
HARVARD
قلیلی, زهره, احمدی, سید احمد, فاتحی زاده, مریم. (1386). 'اثر بخشی آموزش شیوة حل مسئله بر کاهش تعارضات زناشویی', فصلنامه روانشناسی کاربردی, 2(2), pp. -.
CHICAGO
زهره قلیلی , سید احمد احمدی و مریم فاتحی زاده, "اثر بخشی آموزش شیوة حل مسئله بر کاهش تعارضات زناشویی," فصلنامه روانشناسی کاربردی, 2 2 (1386): -,
VANCOUVER
قلیلی, زهره, احمدی, سید احمد, فاتحی زاده, مریم. اثر بخشی آموزش شیوة حل مسئله بر کاهش تعارضات زناشویی. فصلنامه روانشناسی کاربردی, 1386; 2(2): -.