هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین ویژگی های شخصیتی و عملکرد شغلی مدیران مدارس راهنمایی دخترانه و پسرانه شهر همدان بود. 66 مدیر به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی و 330 دبیر از 66 مدرسه بط ورتصادفی (هر مدرسه 5 نفر ) انتخاب شد. نتایج پژوهش نشان داد از میان ویژگی های شخصیتی، رابطه برونگرایی ،ثبات هیجانی و سازشکاری با عملکرد شغلی (زمینه ای -وظیفه ای ) معنادار است. اما رابطه بین ویژگی شخصیتی وجدان و تجربه پذیری با عملکرد شغلی معنادار نیست. افزون بر این، رابطه بین سن، سابقه خدمت با عملکرد شغلی در هر دو بعد زمینه ای و وظیفه ای معنادار نبود.
خاکپور, عباس , یمنی, محمد و پرداختچی, محمد حسن . (1387). رابطه بین ویژگی های الگوی پنج عاملی شخصیت با دو بعد عملکرد شغلی زمینه ای و وظیفه ای مدیران مدارس راهنمایی. فصلنامه روانشناسی کاربردی, 3(1), -.
MLA
خاکپور, عباس , , یمنی, محمد , و پرداختچی, محمد حسن . "رابطه بین ویژگی های الگوی پنج عاملی شخصیت با دو بعد عملکرد شغلی زمینه ای و وظیفه ای مدیران مدارس راهنمایی", فصلنامه روانشناسی کاربردی, 3, 1, 1387, -.
HARVARD
خاکپور, عباس, یمنی, محمد, پرداختچی, محمد حسن. (1387). 'رابطه بین ویژگی های الگوی پنج عاملی شخصیت با دو بعد عملکرد شغلی زمینه ای و وظیفه ای مدیران مدارس راهنمایی', فصلنامه روانشناسی کاربردی, 3(1), pp. -.
CHICAGO
عباس خاکپور , محمد یمنی و محمد حسن پرداختچی, "رابطه بین ویژگی های الگوی پنج عاملی شخصیت با دو بعد عملکرد شغلی زمینه ای و وظیفه ای مدیران مدارس راهنمایی," فصلنامه روانشناسی کاربردی, 3 1 (1387): -,
VANCOUVER
خاکپور, عباس, یمنی, محمد, پرداختچی, محمد حسن. رابطه بین ویژگی های الگوی پنج عاملی شخصیت با دو بعد عملکرد شغلی زمینه ای و وظیفه ای مدیران مدارس راهنمایی. فصلنامه روانشناسی کاربردی, 1387; 3(1): -.