اکبری، مهرداد.، پوراعتماد، حمیدرضا.، و صالح صدقپور، بهرام. (1389). تأثیر برنامه مداخلهای-آموزشی جرأت ورزی، حل مسأله و حرمت خود بر هوش هیجانی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 4(13): 52-64.
باپیری، امیرعلی.، بهامین، قباد.، و فیضاللهی، علی. (1389). بررسی تأثیر آموزش گروهی حل مسأله بر برخی ویژگیهای روانشناختی نوجوانان اقدامکننده به خودکشی. مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 18(1): 16-22.
خوش کنش، ابولقاسم.، اسدی، مسعود.، شیخعلیپور، اصغر.، و کشاورزافشار، حسین. (1389). نقش نیازهای بنیادین و حمایت اجتماعی در سازگاری اجتماعی دانشآموزان مقطع متوسطه. فصلنامه روانشناسی کاربردی. بهار، 4(1 پیاپی 13): 94-82.
ﺳﻴﻨﻬﺎ، ای.ﻛﻲ.ﭘﻲ.، و سینگ، آر.ﭘﻲ. (1380). راﻫﻨﻤﺎی ﭘﺮﺳﺶﻧﺎﻣﺔ ﺳﺎزﮔﺎری داﻧـﺶآﻣـﻮزان دﺑﻴﺮﺳـﺘﺎﻧﻲ. ﺗﺮﺟﻤﻪ اﺑﻮاﻟﻔﻀﻞ ﻛﺮﻣﻲ. ﺗﻬﺮان، ﻣﺆﺳﺴﺔ روان ﺗﺠﻬﻴﺰ ﺳﻴﻨﺎ (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 1993).
شکوهییکتا. محسن.، و پرند، اکرم. (1387). آموزش روش حل مسأله به مادران و تاثیر آن بر روابط خانوادگی. فصلنامه خانواده پژوهی. بهار، 4(13): 16-5.
شهبازی، سارا.، شیخی،رحیم علی.، عبادی فر، اصغر.، سلامتی، پیمان.، و گلچین، مرضیه. (1390). تأثیرآموزش مهارت حل مسأله بر میزان تحمل استرس در دانشجویان پرستاری. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، 13(2): 13-21.
قربانشیرودی، شهره.، خلعتبری، جواد.، تودار، رسول.، مبلغی، نفیسه.، و صالحی، محمد. (1389). مقایسه اثربخشی روشهای آموزش مهارت ابراز وجود و حل مسأله بر سازگاری و پرخاشگری دانش آموزان دختر سال اول متوسطه. یافتههای نو در روانشناسی، تابستان، 5(15):26-7.
میرموسوی، امین.، زهراکار، کیانوش.، و فرخی، نورعلی. (1378). بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله به شیوه گروهی بر ارتقای انگیزش پیشرفت و سازگاری دانشآموزان پسر مقطع متوسطه منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران در سال 86-1385. پژوهشهای مشاوره. زمستان، 7(28): 148-133.
نصیری، اعلا.، خسروی، صدراله.، قادری، زهرا.، وفایی، طیبه.، و اسماعیلی، مریم. (1389). ثربخشی آموزش گروهی شیوه های حل مساله بر کاهش بحران هویت نوجوانان دختر ( فرزندان جانبازان). طب جانباز. پاییز، 3(9): 43-37.
Bell, A., & D'Zurilla, T. J. (2009). Problem-solving therapy for depression: A meta-analysis. Clin Psychol Rev., 29: 348–53.
Bulu, S. T., & Pedersen, S. (2010). Scaffolding middle school students’ content knowledge and ill-structured problem solving in a problem-based hypermedia learning environment. Educational Technology Research and Development, 58(5): 507–529
Caliskan, S., Selcuk, G. S., & Erol, M. (2010). Effects of the problem solving strategies instruction on the students’ physics problem solving performances and strategy usage. Social and Behavioral Sciences. 2(2): 2239–2243.
Dreer, L. E., Elliott, T. R., Fletcher, D. C., & Swanson, M. (2005). Social problem solving. abilities and psychological adjustment of person in low vision rehabilitation. Journal of Rehabilitation Psychology, 50: 232-238.
D'Zurilla, T. J., & Nezu, A. M. (2007). Problem-solving therapy: A social competence approach to clinical intervention, (2nd ed.). New York: Springer
Dogru, M. (2008). The application of problem solving method on science teacher trainees on the solution of the environmental problems. International Journal of Environmental & Science Education, 3(1): 9-18.
Jahnson, M. D., Cohan, L. C., Davial, J., Lawrence, E., Rogge, R. D., Karney, B. R., Sullivan, K. T., & Bradbury, T. N. (2005). Problem-solving skills and affective expression as predictors of change in marital satisfaction. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 73(1): 15-27.
Jonassen, D. (2007). Engaging and supporting problem solving online. In S. M. Fiore & E. Salas, Toward a science of distributed learning (pp. 185-207). Washington, DC US: American Psychological Association.
Jurdak, M. E. (2006). Contrasting perspectives and performance of high school students on problem solving in real world, situated, and school contexts. Educational Studies in Mathematics, 63(3): 283-301.
Kef, S., & Dekovic, M. (2004). The role of parental and peer support in adolescentwellbeing: a comparison of adolescents with and without a visual impairment. Journal of Adolescence; (27): 45366.
Laura, B., Ilenaa, B., Ian. F., & Dario, L. (2006). Innovations: Rehab rounds: Problem-solving skills for cognitive rehabilitation among persons with chronic psychotic disorders in Italy. Psychiatrics Services, 57(2): 172-174.
Laursen, B., & Mooney, S. (2008). Relationship network quality: Adolescent adjustment and perceptions of relationships with parents and friends. Journal of American Orthopsychiatry. 78(1): 47-53.
Lifshitz, H., Hen, I., & Weisse, I. (2007). Self concept, adjustment to blindness, an Quality of friendship among adolescents with visual impairments. Journal of Visual Impairment & Blindness, 101: 96 -107.
Londahl, E., Tverskoy, A., & D'Zurilla, T. (2005). The relations of internalizing symptoms to conflict and interpersonal problem solving in close relationships. Cognitive Therapy & Research, 29(4): 445-462.
Malouff, J. M., Thorsteinsson, E. B., & Schutte, N. S. (2007). The efficacy of problem solving therapy in reducing mental and physical health problems: A meta-analysis. Journal of Clinic Psychology Rev., 27(1): 46-57.
Meier, R. C., Diperna, C. J., & Oster, M. M. (2006). Importance of social skills in elementary Grades. Journal of Education and Treatment of Children, 29: 409- 419.
Millikan, E., Wamboidt, M. Z., & Bihun, J. T. (2002). Perception of the family: Personality characteristics, and adolescent internalizing symptoms. Journal of American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 41: 1486- 1494.
Mynors-Wallis, L. (2005). Problem solving treatment for anxiety and depression. Oxford: OUP.
Nezu, A. M., Nezu, C. M., & D'Zurilla, T. J. (2007). Solving life's problems: A 5-step guide to enhanced well-being. New York, NY: Springer.
Nezu, A. M., & Nezu, C. M. (2010). Problem-solving therapy for relapse prevention in depression. In S. Richards & M. G. Perri (Eds.), Relapse prevention for depression (pp. 99-130). Washington, DC: American Psychological Association
Nezu, A. M., Nezu, C. M., & D’Zurilla, T. J. (2013). Problem-solving therapy: A treatment manual. New York: Springer Publishing Co.
Ocak, S. (2010). The effects of child-teacher relationships on interpersonal problem-solving skills of children. Infants & Young Children 23(4): 312–322.
Perla, E., & O’ Donnel, B. (2005). Encouraging problem solving in orientation and mobility. Journal of Visual Impairment & Blindness, 98(1): 47-52.
Pierce, D., & Gunn, J. (2007). GPs' use of problem solving therapy for depression: a qualitative study of barriers to and enablers of evidence based care. BMC Fam Pract; 8: 24-30
Pierce, D., & Gunn, J. (2011). Depression in general practice, consultation uration and problem solving therapy. Aust Fam Physician; 40: 6-334.
Roodbari, Z., Sahdipoor, E., & Sadati Ghale, S. H. (2013). The study of the effect of life skill training on social development, emotional and social compatibility among first-grade female high school in Neka city. An online International Indian Journal of Fundamental and Applied Life Sciences. July-September 3(3): 382- 390.
Salami, S. O., & Aremu, A. O. ( 2006). Relationship between problem solving ability and study behavior among school-going adolescents in southwestern Nigeria. Electronic J Res Educ Psychol., 4(1): 54-139.
Tanaka, N., Hasui, C., Uji, M., Hiramura, H., Chen, Z., Shikai, N., & Kitamura, T. (2008). Correlates of the categories of adolescent attachment styles :perceived rearing, family function, early life events, and personslity. Journal of Psychiatry & Clinical Neurosciences, 62(1): 65-74.
Tuttle, J. C., & Heicler, N. (2006). Positive adolescent of life skills Training for high Rich: Results of a group intervention study. Journal of Pediatric Health Care, 20(3): 181-197.
Wade, Sh. L., Walz, N. C., Carey, J., McMullen, K. M., Cass, J., Mark, E., & Yeates, K. O. (2010). Effect on behavior problems of teen online problem-solving for adolescent traumatic brain injury. Oct. Pediatrics.128(4): 947-953.