ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (۱۳۹۴).
نظریههای جرمشناسی و بزهکاری با تأکید بر شناخت اجتماعی. تهران: نشر ارجمند. ]
پیوند[
افشاری، محسن.، و شیرزادی فرد، میثم.، و قربان جهرمی، رضا. (1396). چشم انداز زمان آینده و پیشرفت تحصیلی: نقش واسطهای خود نظم جویی بلندمدت و ادراک سودمندی تکالیف تحصیلی.
روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی)، 14(54)، 134-121. ]
پیوند[
امیدیان، مرتضی.، مهرابی، زهرا.، و حاجی یخچالی، علیرضا. (1398). رابطه علّی ذهن آگاهی و انگیزش تحصیلی درونی و بیرونی با میانجی چشمانداز زمان در دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز.
روانشناسی تربیتی، 15(53)، 159-141. ]
پیوند[
تقی لو، صادق.، خالدی، عزیزه.، باجور، محسن.، مهرانه مهرپور، فهیمه.، و بوستانی، قادر. (1394). ویژگیهای روانسنجی سیاهه چشمانداز زمان زیمباردو (ZTPI) در نوجوانان.
روانسنجی، 4(14)، 12-1. ]
پیوند[
تقی لو، صادق.، و لطیفی، حمیده. (1395). نقش میانجیگر امیدواری در رابطه بین چشم انداز زمان و آشفتگی روانشناختی.
اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، 10(39)، 76-67. ]
پیوند[
چراغیان، بهمن.، فریدونی مقدم، مالک.، برازپردنجانی، شهرام.، و باورصاد، نفیسه. (1390). بررسی اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی در دانشجویان پرستاری.
مجله دانش و تندرستی، 3(3-4)، 29-25. ]
پیوند[
حسینی یزدی، عاطفه.، مشهدی، علی.، کیمیایی، علی.، و عاصمی، زهرا. (1394). اثربخشی برنامه مداخلهای ویژه کودکان طلاق بر بهبود خود پنداره و تابآوری کودکان.
فصلنامه روانشناسی کاربردی، 9(1 پیاپی 33)، 21-7. ]
پیوند[
حسینی، مهکامه، (1398). آموزش چشم انداز زمان و تأثیر آن بر اضطراب دانش آموزان دوره متوسطه اول.
مشاوره مدرسه، 15(1)، 23-13. ]
پیوند[
رضاپور میرصالح، یاسر.، ریحانی کیوی، شهناز.، خباز، محمود.، و ابوترابی کاشانی، پریسا. (1389). مقایسه رابطه بین مؤلفه های ابزار گری هیجانی و خودپنداره در دانشجویان دختر و پسر.
فصلنامه روانشناسی کاربردی، 4(1 پیاپی 13)، 51-40. ]پ
یوند[
زادشیر، فرزانه.، صابر، سوسن.، و ابوالمعالی الحسینی، خدیجه. (1399). ساخت و تحلیل روانسنجی پرسشنامه توازن خودهای ممکن در دانش آموزان.
روانشناسی کاربردی، 14(56)، 414-391. ]
پیوند[
ضابطی، عطیه سادات.، تقی لو، صادق.، و تاجری، بیوک. (1396). نقش میانجیگر عزت نفس در رابطه بین چشمانداز زمان و کیفیت زندگی. روانشناسی کاربردی، 11(2)، 101-85. ]
پیوند[
قدم پور، عزت الله.، برزگربفرویی، مهدی.، و حیدریانی، لیلا. (1398). رابطه بین ابعاد چشم انداز زمان و فرسودگی تحصیلی: نقش واسطهای تفکر ارجاعی.
شناخت اجتماعی، 1(15)، 140-125. ]پ
یوند[
گلستانه، سید موسی.، افشین، سید علی.، و دهقانی، یوسف. (1395). رابطه بین چشم انداز زمان با جهت گیری هدف، تعلل تحصیلی و پیشرفت تحصیلیِ دانشجویان دانشکدههای مختلف دانشگاه خلیج فارس.
شناخت اجتماعی، 5(10)، 71-52. ]
پیوند[
یعقوبی، ابوالقاسم.، محققی، حسین.، یوسف زاده، محمدرضا.، گنجی، کامران.، الفتی، ناهید. (1393). تأثیر آموزش مدیریت زمان بر اضطراب امتحان و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.
روانشناسی مدرسه و آموزشگاه، 3(1)، 144-131. ]
پیوند[
Bak W. (2015). Possible selves: Implications for psychotherapy.
International journal of mental health and addiction, 13(5), 650-658. [
Link]
Brady, S. T., Hard, B. M., & Gross, J. J. (2018). Reappraising test anxiety increases academic performance of first-year college students.
Journal of Educational Psychology, 110(3), 395-406. [
Link]
Carsley, D., Charlebois, F., Titova, P., & Heath, N. (2020). The Role of Mindfulness Colouring and Dispositional Mindfulness on University Students’ Test Anxiety and State Mindfulness.
International Journal of Whole Person Care, 7(1), 49-50. [
Link]
Dastgoshadeh, A. (2018). Developing a model of teachers’ possible selves for the Iranian context.
Journal of teaching language skills, 37(1), 73-96. [
Link]
Davis, W. E., & Hicks, J. A. (2013). Maintaining Hope at the 11th Hour: Authenticity Buffers the Effect of Limited Time Perspective on Hope.
Personality and Social Psychology Bulletin, 39(12), 1634-1646. [
Link]
Dreves, P. A., & Blackhart, G. C. (2019). Thinking into the future: how a future time perspective improves self-control.
Personality and Individual Differences, 149, 141-151. [
Link]
Hardin, E. E. & Lakin, J. L. (2009). The integrated self-discrepancy index: A reliable and valid measure of self-discrepancies.
Journal of Personality Assessment, 91, 245-253. [
Link]
Higgins, E. T. (1987). Self-discrepancy: A theory relating self and affect.
Psychological Review, 94, 319-340. [
Link]
Kline, R. B. (2016).
Principles and practice of structural equation modeling (4
th Ed). New York, NY, US: Guilford Press. [
Link]
Krispenz, A., Gort, C., Schültke, L., & Dickhäuser, O. (2019). How to Reduce Test Anxiety and Academic Procrastination through Inquiry of Cognitive Appraisals: A Pilot Study Investigating the Role of Academic Self-Efficacy [Original Research].
Frontiers in Psychology, 10(1917). [
Link]
Leondari, A. (2007). Future time perspective, possible selves, and academic achievement.
New Directions for Adult and Continuing Education, 114, 17-26. [
Link]
Leondari, A., & Gonida, E. (2008). Adolescents' possible selves, achievement goal orientations, and academic achievement.
Hellenic Journal of Psychology, 5, 179-198. [
Link]
Markus, H., & Nurius, P. (1986). Possible selves.
American Psychologist, 41(9), 954-969. [
Link]
Markus, H., & Nurius, P. (1987). Possible selves: The interface between motivation and the self-concept. In K. Yardley & T. Honess (Eds.),
Self and identity: Psychosocial perspectives (pp. 157–173). Chichester/New York: Wiley & Sons. [
Link]
Mehdinezhad, V., & Bamari, Z. (2015). The Relationship between Test Anxiety, Epistemological Beliefs and Problem Solving among Students.
Journal of New Approaches in Educational Research, 4, 2-8. [
Link]
Molina, M. F., Schmidt, V., & Raimundi, M. J. (2017). Possible selves in adolescence: development and validation of a scale for their assessment.
The Journal of Psychology, 151(7), 646-668. [
Link]
Núñez-Peña, M. I., Suárez-Pellicioni, M., & Bono, R. (2016). Gender Differences in Test Anxiety and Their Impact on Higher Education Students’ Academic Achievement.
Procedia - Social and Behavioral Sciences, 228, 154-160. [
Link]
Pekrun, R., & Stephens, E. J. (2015). Test Anxiety and Academic Achievement. In J. D. Wright (Ed.),
International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (Second Edition) (pp. 244-249). Elsevier. [
Link]
Roick, J., Ringeisen, T. (2017). Self-efficacy, test anxiety, and academic success: A longitudinal validation.
International Journal of Educational Research, 83, 84-93. [
Link]
Rudzinska-Wojciechowska, J., Wojciechowski, J., & Stolarski, M. (2021). Do time perspectives predict school performance beyond intelligence and personality?
Personality and Individual Differences, 172, 110594. [
Link]
Sarason, I. C. (2013). Test anxiety, worry, and cognitive interference. In R. Schwarzer (Ed.),
Self-related cognitions in anxiety and motivation (1
st Ed.). Psychology Press. [
Link]
Sarason, S. B., Davidson, K. S., Waite, R. R. (1958). A test anxiety scale for children.
Child Development, 29(1), 105-13. [
Link]
Stolarski, M., Fieulaine, N., & van Beek, W. (2015).
Time Perspective Theory; Review, Research and Application. Springer International Publishing. [
Link]
Stolarski, M., Wojciechowski, J., & Matthews, G. (2021). Seeking the origins of time perspectives – Intelligence, temperament, or family environment? A one-year longitudinal study.
Personality and Individual Differences, 169, 110080. [
Link]
Taber, B. (2015). Enhancing Future Time Perspective and Exploring Occupational Possible Selves Occupational Possible Se lves. In (pp. 101-111). [
Link]
Weston, R. W., & Gore, P. A. (2006). A Brief Guide to Structural Equation Modeling.
The Counseling Psychology, 34(3), 719-751. [
Link]
Worrell, F, C., McKay, M. T., & Andretta, J. R. (2015). Concurrent validity of Zimbardo Time Perspective Inventory profiles: A secondary analysis of data from the United Kingdom.
Journal of Adolescence, 42, 128-139. [
Link]
Yıldırım, B., Beydili, E., & Görgülü, M. (2015). The Effects of Education System on to the Child Labour: An Evaluation from the Social Work Perspective.
Procedia - Social and Behavioral Sciences, 174, 518-522. [
Link]
Yoo, J. J. (2011).
Insecure attachment. Self-discrepancy, and suicidal tendency in a sample of Korean and Korean. American: A path model of suicide. Doctoral dissertation, Liberty University. [
Link]
Zimbardo, P. G., & Boyd, J. N. (1999). Putting time in perspective: A valid, reliable individual differences metric.
Journal of Personality and Social Psychology, 77, 1271-1288. [
Link]