Document Type : Review Article


  1. استاینبرگ، دنی. ( 1386 ). درآمدی بر روانشناسی زبا . ن ترجمه ارسلان گلفام. سازمان مطالعه و
  2. تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت). تهران
  3. اتکینسون، ریتا. ( 1384 ). زمینه روانشناسی هیلگارد جلد 1. ترجمه حسن رفیعی. انتشارات ارجمن . د
  4. تهران.
  5. توکل، سمیرا.، شفیعی، بیژن.، علینیا، لیلا. ( 1390 ). تعیین مهارتهای آگاهی واجشناختی در
  6. سال آموزشپذیر شهر اصفهان. مجله - کودکان مبتلا به نشانگان داون دارای سن عقلی 12
  7. .605 - 612 :(7) پژوهش در علوم توانبخشی. 5
  8. آتوسا مظفر زنگنه و سیما فردوسی
  9. )/ پاییز 1392 ) 66 فصلنامه روانشناسی کاربردی/ سال 7/ شماره 3
  10. جهانگیری، نادر.، روحی، زهرا. ( 1389 ). سببشناسی تأخیر زبان و نارساییهای گفتار در
  11. عقبماندگی ذهنی نشانگان داون. مجله زبانشناسی و گویشهای خراسان دانشگاه فردوسی
  12. .135 - 173 : (2) مشهد. 3
  13. سلیمانی، زهرا.، جلایی، شهره.، فلاحزاده، فاطمه. ( 1384 ). بررسی فرایندهای واجی کودکان مبتلا به
  14. .1 - 11 :(14) نشانگان داون. مجله شنواییشناسی. 23
  15. سیفپناهی، محمدصادق.، سلملیان، تهمینه.، دهقان، مهدی. ( 1388 ). بررسی ویژگیهای صوتی در
  16. :(16) بزرگسالان مبتلا به نشانگان داون در شهر زاهدان. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان. 4
  17. .333 - 341
  18. .41 - 45 :(1) نعمتزاده، شهین.، ( 1378 ). ساختار پیمانههای ذهن. مجله تازههای علوم شناخت . ی 1
  19. هوشنگ آشتیانی. ( 1374 ). قصههای تصویری 1و .2 انتشارات مدرس . ه تهران.
  20. Adams, D., & Oliver, C. (2010). The relationship between acquired impairments
  21. of executive function and behavior change in adults with Down syndrome.
  22. Journal of Intellectual Disability Research. 54: 393-405.
  23. American Psychiatric Association. (2000) Diagnostic and Statistical Manual of
  24. Mental Disorders. Fourth Edition, Text Revision (DSM-IV-TR): American
  25. Psychiatric Association.
  26. Bates, E. (1997). Origins of language disorders: a comparative approach.
  27. Developmental Neuropsychology. 13 (3): 447-476.
  28. Brock, J., & Jarrold, C. (2005). Serial order reconstruction in Down syndrome:
  29. Evidence for a selective deficit in verbal short-term memory. Journal of Child
  30. Psychology and Psychiatry. 46, 304-316.
  31. Carney, D. P. J., Brown , J. H., Henry, L. A. (2010). Executive function in
  32. Williams and Down syndrome. Research in Developmental Disabilities. 34 :
  33. -55.
  34. Caselli, M.C., Lami, L., Longobardi, E., Pizzoli, C., Stella, G., & Vicari, S.
  35. (2000). Gestures and words in early development of children with Down
  36. syndrome. Journal of Speech and Hearing. 19 (1): 152-170.
  37. Chapman, R., Schwarz, S., & Kay-Raining Bird, E. (1991). Language skills of
  38. children and adolescents with Down syndrome: I: comprehension. Journal of
  39. Speech and Hearing Research, 34, 1106-1120.
  40. Jarrold, C., Thorn, A. S. C., & Stephens, E. (2009). The relationships among
  41. verbal short-term memory, phonological awareness, and new word learning:
  42. Evidence from typical development and Down syndrome. Journal of
  43. Experimental Child Psychology. 102: 196–218.
  44. McCauley, R. J., & Fey, M. E. (2006) .Treatment of Language Disorders in
  45. Children Communication and. Paul H. Brookes Pub.
  46. شاخصهای صرفی - نحوی در کودکان دچار نشانگان داون و بهنجار
  47. McDafie, A. S., Sindeberg, H. A., Hesketh, L. J., & Chapman, R. S. (2007). Use
  48. of speaker intent and grammatical cues in fast-mapping by adolescents with
  49. Down syndrome. Journal of Speech, Language and Hearing Research. 50,
  50. -1561.
  51. Miller, J. F. (2004). Communication skills of people with down syndrome. In R.
  52. D. Kent (Ed.). The MIT encyclopedia of communication disorders.
  53. Cambridge, MA: MIT Press.
  54. Nicolosi, L., Harryman, A., & KreSheck, J. (2004) Terminology of
  55. communication disorders speech_language_hearing, ed.5. Williams and
  56. Wilkins.
  57. Paul, R. (2007). Language disorders from infancy to adolescence. ST. Lois, MO
  58. Mosby. (Seconded).
  59. Perovic, A. (2006). Syntactic deficit in Down syndrome: More evidence for the
  60. modular organization of language. Lingua. 116 (10): 1616-1630.
  61. Pore, S. G, Reed, K. L. (1999). Quick Rreference to speech- language pathology.
  62. Aspen Publishers.
  63. Porter, M. A., Coltheart, M., & Langdon, R. (2007). The neuropsychological
  64. basis of hypersociability in Williams and Down syndrome.
  65. Neuropsychologia. 45, 2839-2849.
  66. Ring, M., & Clahsen, H. (2005). Distinct patterns of language impairment in
  67. Down’s syndrome and Williams's syndrome: The case of syntactic chains.
  68. Journal of Neurolinguistics. 18 (2): 479-501.
  69. Roch, M., & Levorato, M. C. (2009). Simple view of reading in Down syndrome:
  70. The role of listening comprehension and reading skills. International Journal
  71. of Communication Disorders. 2, 206-223.
  72. Roch, M., Florit, E. & Levorato, M. C. (2011). A follow-up study on reading
  73. comprehension in Down syndrome: The role of reading skills and listening
  74. comprehension. International Journal of Language and Communication
  75. Disorders. 46 (2): 231-242.
  76. Roch, M. & Jarrold, C. (2012). A follow-up study on word and non-word reading
  77. skills in Down syndrome. Journal of Communication Disorders. 45 (2): 121-
  78. Roch, M., Florit, E. & Levorato, M. C. (2013). The role of linguistic context in
  79. deriving word meanings in individuals with Down syndrome. Research in
  80. Developmental Disabilities. 34, 605-615.
  81. Verucci, L., Menghini, D., Vicari, S. (2006). Reading skills and phonological
  82. awareness acquisition in Down syndrome. Journal of Intellect Disability
  83. Research. 50 (7): 91-477.
  84. Vicari, S., Caselli, M. C., Tonuccib, F. (2000). Asynchrony of lexical and
  85. morphosyntactic development in children with Down syndrome.
  86. Neuropsychologia. 38 (3): 634-644.