بشرپور، سجاد؛ عیسیزادگان، علی؛ زاهد بابلان، عادل؛ احمدیان، لیلا. (1392). مقایسه خودپنداره تحصیلی و اشتیاق به مدرسه در دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری و عادی.
مجله مطالعات آموزش و یادگیری، 5(2)، 64-47. {
پیوند}
چمنی، محمد؛ عجم، علیاکبر؛ سلمآبادی، مجتبی. (1396). بررسی نقش هوش اجتماعی و انگیزش تحصیلی بر اشتیاق تحصیلی دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند.
مجله توسعه آموزش جندیشاپور، 4(8)، 408-399. {
پیوند}
دلقندی، علیرضا؛ بیان فر، فاطمه؛ طالع پسند، سیاوش. (1398). پیشبینی رفتارهای خودناتوانساز تحصیلی بر اساس اشتیاق تحصیلی، کیفیت زندگی در مدرسه و احساس تعلق به مدرسه دانشآموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر ری.
مجله روان شناسی تربیتی، 53 (15)، 92-73. {
پیوند}
سیدسرابی، مهناز؛ عسگری، شهناز. (1397). پیشبینی رفتارهای خود ناتوان ساز تحصیلی بر اساس اشتیاق تحصیلی، تابآوری و تحمل پریشانی دانشآموزان دختر.
مجله پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، ۳(۲۵)، 21-1. {
پیوند}
عباسی، مسلم؛ درگاهی، شهریار؛ پیرانی، ذبیح؛ بنیادی، فرزانه. (1394). نقش تعللورزی و خودتنظیمی انگیزشی در پیش بینی اشتیاق رفتاری دانشجویان.
دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 8(5)، 300-295. {
پیوند}
فرجزاده، پروین؛ غضنفری، احمد؛ چرامی، مریم؛ شریفی، طیبه. (1399). اثربخشی آموزش سرمایههای روان شناختی بر اهمال کاری تحصیلی دانشجومعلمان دختر با اشتیاق تحصیلی پایین.
پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 28 (4)، 42-31. {
پیوند}
Baumeister, R., & Bushman, B. (2014).
Social psychology and human nature. 3rd ed. Belmont, CA: Wadsworth. [
Link]
Day, V., Mensink, D., O'Sullivan, M. (2014). Patterns of Academic Procrastination.
Journal of Coll Read Learn. 30 (2); 120-134. [
Link]
Eyink, J.; Hirt, E.R.; Hendrix, K.S. & Galante, E. (2017). Circadian variations in claimed self-handicapping: Exploring the strategic use of stress as an excuse.
Journal of Experimental Social Psychology, 69, 102-110. [
Link]
Guo, L., Decoster, S., Babalola, M.T., De Schutter, L., Garba, O.A., Riisla, K. (2018). Authoritarian leadership and employee creativity: The moderating role of psychological capital and the mediating role of fear and defensive silence.
Journal of Business Research, 92, 219-230. [
Link]
Grund, A., & Fries, S. (2018). “Understanding procrastination: A motivational approach”.
Personality and Individual Differences, 121, 120-130. [
Link]
Klingsieck, K. B. (2013). “Procrastination.When good things don't come to those whowait”.
European Psychologist, 18, 24-34. [
Link]
Jennifer A. & Fredricks. (2015). Academicc engagement.
International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, 74(1), 31-36. [
Link]
Maslach, C., Schaufeli, WB., & Leiter, MP. (2001). Job burnout. Annual Review of psychology 2001; 52; 397- 422. [
Link]
Rickert, N.P.; Meras, I.L. & Witkow, M.R. (2014). Theories of intelligence and students' daily self-handicapping behaviors.
Learning and Individual Differences, 36, 1-8. [
Link]
Tsaur, S., Hsu, F., Lin, H. (2019). Workplace fun and work engagement in tourism and hospitality: The role of psychological capital.
International Journal of Hospitality Management, 81, 131-140. [
Link]
Wang, M. T., & Holcombe, R. (2010). Adolescents' perceptions of classroom environment, school engagement, and academic achievement.
American Educational Research Journal, 47(3), 633–662. [
Link]
You, S., Dang, M., & Lim, S. A. (2016). Effects of student perceptions of teachers’ motivational behavior on reading, English, and mathematics achievement: The mediating role of domain specific self-efficacy and intrinsic motivation.
Child & Youth Care Forum, 45(2), 221-240. [
Link]