آریایینژاد، نرگس.، و آریایینژاد، امیر. (1396).
افت تحصیلی و راههای پیشگیری از آن. تهران: نوروزی. [
پیوند]
انجمن روانپزشکی آمریکا (1396).
راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، ویراست پنجم. ترجمه یحیی سیدمحمدی. تهران: نشر روان. (تاریخ انتشار به زبان اصلی: 2013). [
پیوند]
بِرک، لورا. (1396).
روانشناسی رشد: از لقاح تا کودکی. جلد اول. ویراست ششم. ترجمه یحیی سیّدمحمدی. تهران: ارسباران. [
پیوند]
تهرانیدوست، مهدی.، شهریور، زهرا.، پاکباز، بهاره.، رضایی، آزیتا.، و احمدی، فاطمه. (1385). روایی نسخه فارسی پرسشنامه تواناییها و مشکلات (SDQ).
تازههای علوم شناختی، 8(4)، 39 – 33. [
پیوند]
جاری، محسن.، کلیشادی، رویا.، اردلان، گلایول.، طاهری، مجذوبه.، تسلیمی، مهناز.، و مطلق، محمداسماعیل. (1395). شیوع اختلالات رفتاری در کودکان ایران.
مجله تحقیقات نظام سلامت، 12(1)، 113– 109. [
پیوند]
حمید، نجمه. (1398).
روانشناسی مرضی کودک بر اساس DSM-. چاپ سوم. تهران: ارجمند. [
پیوند]
حیدری، جبار.، عظیمی، حمیده.، محمودی، قهرمان.، و محمدپور، رضاعلی. (1385). بررسی شیوع اختلالات رفتاری-هیجانی و عوامل مرتبط با آن در دانشآموزان مقطع ابتدایی مدارس شهرستان ساری سال تحصیلی 85- 1384.
مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، 16(56)، 100 – 91. [
پیوند]
داگلاس، یو. (1393).
اصلاح رفتار کودکان (مشکلات رفتاری در کودکان). ترجمه سیاوش جمالفر، چاپ ششم. تهران: موسسه نشر ویرایش. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2002). [
پیوند]
دانشمند خوراسگانی، مینا.، و یوسفی، زهرا. (1396). اثربخشی آموزش گروهی اصلاح سبک فرزندپروری بر اساس اصلاح طرحوارههای ناسازگار به ماردان بر بهبود مشکلات رفتاری کودکان پیشدبستانی.
دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 18(2)، 71 – 62. [
پیوند]
درخشان، نوشین.، سیف، علیاکبر.، کیامنش، علیرضا.، و اَحدی، حسن. (1396). ساخت، اعتباریابی، رواسازی و هنجاریابی پرسشنامه انگیزش تحصیلی حالتی (ASM).
نشریه علمی-پژوهشی آموزش و ارزشیابی، 10(40)، 104- 69. [
پیوند]
درخشانپور، فیروزه.، ایزدیار، حمیده.، شاهینی، نجمه.، و وکیلی، محمدعلی. (1395). بررسی سطح اضطراب در دانشآموزان مقطع ابتدایی مدارس شهر گرگان.
پژوهنده، 21(1)، 30-34. [
پیوند]
رضویه، اصغر. (1396).
روشهای پژوهش در علوم رفتاری و تربیتی. شیراز: دانشگاه شیراز. [
پیوند]
رنجبر، فاطمه.، نابدل، یونس.، و فخاری، علی. (1382). شیوع اختلالات روانپزشکی در کودکان و نوجوانان منطقه شمالغرب تبریز.
مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز. ویژهنامه، 60 -56. [
پیوند]
رواقی، کیوان.، مهرعلیان، حسینعلی.، و شاهقلیان، ناهید. (1380). بررسی شیوع اختلالات رفتاری کودکان در مدارس ابتدایی شهرکرد.
فصلنامه پرستاری و مامایی ایران، 13(27)، 41 – 35. [
پیوند]
روشنچسلی، رسول.، جلالی، محسن.، و پوراحمدی اسفستانی، الناز. (1397). تعیین ویژگیهای روان سنجی پرسشنامه غربالگری اختلالات هیجانی مرتبط با اضطراب کودک در دانشآموزان 17-10 ساله ایرانی.
فصلنامه اندازهگیری تربیتی، 8(31)، 97- 65. [
پیوند]
سرمد، زهره.، بازرگان، عباس.، و حجازی، الهه. (1395).
روشهای تحقیق در علوم رفتاری. چاپ سیزدهم. تهران: نشر آگه. [
پیوند]
سیف، علیاکبر. (1394).
ساختن ابزارهای اندازهگیری متغیرهای پژوهشی در روانشناسی و علوم تربیتی (آزمون و پرسشنامه). تهران: نشر دیدار. [
پیوند]
شرودر، کارولین.، و گوردون، بتی. (1393).
سنجش و درمان مشکلات دوران کودکی: راهنمای روانشناسان بالینی و روانپزشکان. ترجمه مهرداد فیروزبخت. چاپ سوم. تهران: نشر دانژه. (تارخ انتشار به زبان اصلی، 2003). [
پیوند]
شفیعپور، سیّده زهرا.، شیخی، علی.، میرزایی، مهشید.، و کاظمنژاد لیلی، احسان. (1394). سبکهای فرزندپروری و ارتباط آن با مشکلات رفتاری کودکان.
فصلنامه پرستاری و مامایی جامعنگر، 25(76)، 56 – 49. [
پیوند]
شمس اسفندآبادی، حسن؛ امامیپور، سوزان و صدرالسادات، سیدجلال (1382). بررسی شیوع اختلال رفتاری در دانشآموزان مقطع ابتدایی شهر ابهر.
مجله توانبخشی. شماره 12، صص. 41- 34. [
پیوند]
شهریوری، کتایون.، ناطق، ابراهیم.، عظیمخانی، امین.، و عزیزیِجوان، حبیبعلی. (1389). ساخت و هنجاریابی مقیاس درجهبندی تشخیص اختلال سلوک دانشآموزان مقطع پنجم ابتدایی شهر تهران (فرم معلمان).
مجله اصول بهداشت روانی، 12(3)، 583 – 574. [
پیوند]
شولتز، دوان پی.، و شولتز، سیدنی الن. (1396).
نظریههای شخصیت. ترجمه یحیی سیّدمحمدی، ویراست دهم، چاپ 36، تهران: نشر ویرایش. [
پیوند]
عابدی، احمد.، و قوام، علی.، (1388). روانشناسی و آموزش کودکان با نقص توجه/ بیش فعالی. چاپ اول. اصفهان: نشر نوشته.
کُری، جرالد. (1389).
نظریه و کاربست مشاوره و رواندرمانی. (ویراست هفتم). ترجمه یحیی سیّدمحمدی. چاپ پنجم. تهران: ارسباران. [
پیوند]
کشکولی، فرامرز. (1382). بررسی همهگیرشناسی اختلالات رفتاری کودکان در مدارس ابتدایی شهرستان بوشهر.
چکیده مقالات پنجمین همایش سراسری بهداشت روانی و اختلالات رفتاری در کودکان و نوجوانان، (18 – 16 مهر ماه)، ص 46. [
پیوند]
گلدارد، کاترین.، و گلدارد، دیوید. (1389).
مشاوره با کودکان با روش بازیدرمانی. ترجمه زهرا ارجمندی. چاپ سوم. تهران: اندیشهآور. [
پیوند]
مایرز، اندرو. (1395).
مقدمهای بر آمار و SPSS در روانشناسی. ترجمه اکبر رضایی، چاپ اول، تبریز: آیدین، انتشارات یانار. (تارخ انتشار به زبان اصلی، 2013). [
پیوند]
مصرآبادی، جواد. (1398).
آمار استنباطی در علوم رفتاری (ویراست سوم). تبریز: انتشارات دانشگاه شهید مدنی آذربایجان. [
پیوند]
مقدم، مرضیه.، یاسمی.، محمدتقی.، بینا، مهدی.، عبدالمالکی، فریدون.، و باقرییزدی، سیدعباس. (1381). مطالعه اپیدمیولوژیک اختلالات رفتاری دانشآموزان دبستانی شهرستان قروه در سال 81-80 و بررسی اعتبار و پایایی فرم راتر معلم در سنجش اختلالات رفتاری آنها.
مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 7(25)، 11-7. [
پیوند]
نجمی، سیّد بدرالدین. (1395).
اختلالات رفتاری کودکان. دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان. مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی خورشید. برگرفته از سایت: nour.mui.ac.ir . مورخ: 12/11/1396. ساعت: 10:56. [
پیوند]
هیئت مولفان. (1391).
روانشناسی عمومی (رشته روانشناسی). چاپ ششم. تهران: دانشگاه پیام نور. [
پیوند]
Achenbach, T. M. (1992).
Manual for the child behavior checklist/2-3 and 1992 profile. Burlington: University of Vermont, Department of Psychoses. [
Link]
Aggarwal, A., Lindegaard, V., & Marwaha, R. (2020). Oppositional Defiant Disorder. In
StatPearls [Internet]. StatPearls Publishing. [
Link]
Amini Naghani, S., Najarpourian, S., & Samavi, S. A. (2020). Comparing the Effectiveness of the Triple P-Positive Parenting Program and Parenting Program of Acceptance and Commitment Therapy on Parent-Child Relationship and Self-efficacy of Mothers with Oppositional Defiant Disorder Children.
Journal of Research and Health,
10(2), 111-122. [
Link]
Araban, M., Montazeri, A., Stein, L. A. R., Karimy, M., & Mehrizi, A. A. H. (2020). Prevalence and factors associated with disruptive behavior among Iranian students during 2015: a cross-sectional study.
Italian journal of pediatrics,
46(1), 1-7. [
Link]
Bandura, A., & Hall, P. (2018). Albert bandura and social learning theory.
Learning Theories for Early Years Practice, 63. [
Link]
Carlson, R. G., Hock, R., George, M., Kumpiene, G., Yell, M., McCartney, E. D., ... & Weist, M. D. (2020). Relational Factors Influencing Parents’ Engagement in Special Education for High School Youth with Emotional/Behavioral Problems.
Behavioral Disorders, 0198742919883276. [
Link]
Chen, Y. L., Chen, W. J., Lin, K. C., Shen, L. J., & Gau, S. S. F. (2020). Prevalence of DSM-5 mental disorders in a nationally representative sample of children in Taiwan: methodology and main findings.
Epidemiology and psychiatric sciences, 29. [
Link]
Danforth, J. S., & Diller, J. W. (2020). The adaptive nature of coercive interactions between parents and their children with defiant Attention Deficit Hyperactivity Disorder: implications for treatment.
In Functional Analysis in Clinical Treatment (pp. 123-149). Academic Press. [
Link]
Eyberg. S. m. & pincus, D. (1999).
The eyberg Child Behanir Inventory and Sutter- Eyberg Student Behavior Inventory: professional manual. Odessa, FL: Psychological Assessment Resources. [
Link]
Granqvist, P., Mikulincer, M., & Shaver, P. R. (2020). An attachment theory perspective on religion and spirituality. In
The Science of Religion, Spirituality, and Existentialism (pp. 175-186). Academic Press. [
Link]
Hendrickx, G., De Roeck, V., Maras, A., Dieleman, G., Gerritsen, S., Purper-Ouakil, D., ... & Street, C. (2020). Challenges during the transition from child and adolescent mental health services to adult mental health services.
BJPsych Bulletin, 1-6. [
Link]
Hines, E. M., Moore III, J. L., Mayes, R. D., Harris, P. C., Vega, D., Robinson, D. V., ... & Jackson, C. E. (2020). Making student achievement a priority: The role of school counselors in turnaround schools.
Urban Education,
55(2), 216-237. [
Link]
Koechlin, H., Donado, C., Berde, C. B., & Kossowsky, J. (2018). Effects of childhood life events on adjustment problems in adolescence: a longitudinal study.
Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics,
39(8), 629-641. [
Link]
Li, M. (2020). Effect of Maslow's Hierarchy of Needs Theory on Psychotherapy of Patients with Depression.
Investigación Clínica,
61(1). [
Link]
Magnin, E. & Maurs, C. (2017). Attention deficit/ hyperactivity disorder during adulthood.
Reviwe Neurologique.173(7-8): 506-515. [
Link]
Matsuura, M., Okubo, Y., Toru, M., Kojima, T., He, Y., Shen, Y., & Lee, C. K. (1993). A cross-national EEG study of children with emotional and behavioral problems: a WHO collaborative study in the Western Pacific Region.
Biological psychiatry, 34(1-2), 59-65. [
Link]
Merrill, B. M., Molina, B. S., Coxe, S., Gnagy, E. M., Altszuler, A. R., Macphee, F. L., ... & Pelham, W. E. (2019). Functional outcomes of young adults with childhood adhd: A latent profile analysis.
Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology,
49(2), 215-228. [
Link]
Mishra, N., Mishra, A., & Dwivedi, R. (2015). Prevalence of conduct disorder in primary school children of rural Area.
Journal of Evolution of Medical and Dental Sciences,
4(12), 1917-1923. [
Link]
Mohammadi, M. R., Salmanian, M., Hooshyari, Z., Shakiba, A., Alavi, S. S., Ahmadi, A., ... & Ahmadi, N. (2019). Lifetime prevalence, sociodemographic predictors, and comorbidities of oppositional defiant disorder: The National Epidemiology of Iranian Child and Adolescent Psychiatric disorders (IRCAP).
Brazilian Journal of Psychiatry,
42, 162-167. [
Link]
Narzisi, A., Posada, M., Barbieri, F., Chericoni, N., Ciuffolini, D., Pinzino, M., ... & Muratori, F. (2020). Prevalence of autism spectrum disorder in a large Italian catchment area: a school-based population study within the ASDEU project.
Epidemiology and psychiatric sciences,
29. [
Link]
Park, S. C., & Park, Y. C. (2020). Korea in the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition.
Journal of Korean Medical Science,
35(2), e6. [
Link]
Prabaharan, N. &
Spadafora, N. (2019).
Rejected Children. Encyclopedia of Evolutionary Psychological Science, Publisher: Springer. [
Link]
Sekaran, V. C., Kamath, V. G., Ashok, L., Kamath, A., Hegde, A. P., & Devaramane, V. (2020). Parenting attitudes and dimensions as predictors of adolescent behavioural problems in the Indian context: A community-based study.
Asian journal of psychiatry,
50, 101941. [
Link]
Senol, V., Unalan, D., Akca, R. P., & Basturk, M. (2018). Prevalence of attention-deficit/hyperactivity and other disruptive behavior disorder symptoms among primary school-age children in Kayseri, Turkey.
Journal of International Medical Research,
46(1), 122-134. [
Link]
Setiawati, Y., Ardani, I. G. A. I., Yuniar, S., Atika, A., & Syulthoni, Z. B. (2020). Validity and Reliability of the Indonesian Version of the Conduct Disorder Rating Scale (CDRS)-Parent and Teacher as an Initial Screening for Conduct Disorders in Elementary School Children.
Systematic Reviews in Pharmacy,
11(5), 744-749. [
Link]
Tandon, M., & Pergjika, A. (2017). Attention deficit hyperactivity disorder in preschool-age children.
Child and Adolescent Psychiatric Clinics,
26(3), 523-538. [
Link]
Urban, J. R. (2020). Attachment Theory and Its Relationship with Anxiety.
The Kabod,
6(2), 2. [
Link]
Waddell, C., Shepherd, C., Schwartz, C., & Barican, J. (2014). Child and youth mental disorders: prevalence and evidence-based interventions.
Vancouver, BC: Children’s Health Policy Centre, Faculty of Health Sciences, Simon Fraser University. [
Link]
Whitcomb, S. A. (2013). Behavioral, social, and emotional assessment of children and adolescents. Routledge.
Available on: https://www.amazon.com. [
Link]
Winnicott, D. W. (2019). Attachment Theory.
Key Concepts in Mental Health,
10, 421-8. [
Link]
Yousefi, F., Shahvesi, S., Shahvesi, M., & Servatyari, K. (2020). The prevalence of oppositional defiant disorder and related factors among students of primary schools in Sanandaj in 2014.
Shenakht Journal of Psychology and Psychiatry, 7(1), 117-125. [
Link]
Zhang, N., Lee, S. K., Zhang, J., Piehler, T., & Gewirtz, A. (2020). Growth trajectories of parental emotion socialization and child adjustment following a military parenting intervention: A randomized controlled trial.
Developmental psychology,
56(3), 652. [
Link]