برندک، معصومه؛ و حمیدی، منصور علی. (1386). مهارتآموزی در زمینه عاطفی اجتماعی در راستای بهبود کارکردهای شناختی: طراحی و آزمایش یک دوره آموزشی برای افزایش هوش عاطفی.
تعلیموتربیت، 23(4 (مسلسل 92)) , 29 -52. [
پیوند]
جوانمرد، جواد؛ رجایی، علیرضا؛ و خسرو پور، فرشید. (1398). اثربخشی رواندرمانی مثبتنگر گروهی بر سازگاری اجتماعی، عاطفی و آموزشی دانشآموزان پسر ناسازگار متوسطه اول.
فصلنامه روانشناسی کاربردی. 13(2 پیاپی 50)227-209. [
پیوند]
خردمند، محدثه؛ زادافشار، سارا؛ عباسخانیان دوانلو، فهیمه؛ و یزد خواستی، فریبا. (1400). تأثیر خوشبینی بر سلامت روان و رشد پس از آسیب پرستاران بخش کرونایی با میانجیگری تابآوری و تنظیم شناختی هیجان.
مجله روانشناسی کاربردی. دوره 15، شماره 4، پیاپی 60،ص33-50. [
پیوند]
دلاور، علی. (1389).
روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. ویرایش، 32،4. 558. [
پیوند]
آبادانی، الهه؛ مروتی، ذکر الله؛ و یوسفی افراشته، مجید. (1399). تأثیر ذهنآگاهی و مدیریت خشم بر گواه اضطراب، افسردگی و خشم.
مجله روانشناسی کاربردی. دوره 11 شماره 2.:101-120. [
پیوند]
صدری، اسماعیل؛ و اسماعیلی قاضی ولوئی، فریبا. (۱۳۹۵). اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی هیجانی بر تنظیم شناختی هیجان و مهارتهای اجتماعی کودکان دارای اختلال یادگیری خاص.
مجله ناتوانیهای یادگیری. دوره ۵ شماره 4 پیاپی: (19) 59-86. [
پیوند]
عریضی سامانی، سیدحمید رضا؛ و یزد خواستی، فریبا. (1390). هنجاریابی سه نسخه کودک، پدر/ مادر و معلم سیاهه رفتار کودک در شهر اصفهان.
مجله روانپزشکی وروانشناسی بالینی ایران.
شماره 1 (پیاپی 64 ): 60 تا -170 .[
پیوند]
گلستانه، سید موسی؛ و بهزادی، علی. (1398). اثربخشی آموزش مداخله روانشناسی مثبت بر افزایش بهزیستی، سرزندگی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر.
فصلنامه روانشناسی کاربردی. تابستان دوره 13، شماره 2(50)، 208-187. [
پیوند]
میرزایی، حمزه؛ و حیدری، بتول. (1394). تأثیر مهارتهای اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان مقطع ابتدایی ناشنوا و نابینا. شهرستان لردگان. کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین در علومانسانی دوره 2. [
پیوند]
مینایی، اصغر. (1385). انطباق و هنجاریابی سیاهه رفتاری کودک آخنباخ، پرسشنامه خودسنجی و فرم گزارشمعلم.
کودکان استثنایی،
دوره 6،شماره 1(پیاپی 19 ): 529-558. [
پیوند]
Belfield, C; Bowden, B; Klapp, A; Levin, H; Shand, R; & Zander, S. (2015). The economic value of social and emotional learning. NY:
Journal of Benefit-Cost Analysis ,
Volume 6 ,
Issue 3 , Fall 2015, pp. 508 – 544. [
Link]
Bowlby, J. (1980).
Attachment and loss. Vintage/Ebury. [
Link]
CASEL. (2020). What is SEL? Casel.org. [
link]
Cefai, C; Camilleri, L. (2011).
Building resilience in children. Risk and promotive factors amongst Maltese primary school children. Malta: EuroCentre for Educational Resilience and Socio-Emotional Health, University of Malta [
link]
Cefai, C; & Cooper, P. (2009).
Promoting emotional education: Engaging children and young people with social, emotional and behavioural difficulties. Jessica Kingsley Publishers.[
link]
Cefai, V. Cavioni (2014
). Social and Emotional Education in Primary School, New York: Springer Science + Business MediaCefai, V. Cavioni, Social and Emotional Education in Primary School, [
link]
Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning. (2012). CASELGuide. Effective social and emotional learning programs preschool and elementary school edition.
SEL.org/guide. Accessed 30 Dec 2012. [
link]
CASEL. (2020). What Is the CASEL Framework? - CASEL. [
link]
Davis, Judi,(2011). "
Evaluating a social skills training protocol in a private setting: Outcomes and issues" (2011).UNLV Theses, Dissertations, Professional Papers, and Capstones [
Link]
DeRosier, M. E. (2004). Building Relationships and Combating Bullying: Effectiveness of a School-Based Social Skills Group Intervention.
Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, 33(1), 21-31. [
Link]
Durlak, J. A; & Dupre, E. P. (2008). Implementation matters: A review of research on the influence of implementation on program outcomes and the factors affecting implementation.
American Journal of Community Psychology,41(3-4).327–350 [
link]
Durlak, J. A; Weissberg, R. P; Dymnicki, A. B; Taylor, R. D; & Schellinger, K. (2011). The impact of enhancing students’ social and emotional learning: A meta-analysis of school-based universal interventions.
Child Development, 82, 474–501. [
Link]
Greenberg, M. T; Domitrovich, C. E; Weissberg, R. P; & Durlak, J. A. (2017). Social and emotional learning as a public health approach to education.
Future of Children, 27(1), 13–32. [
Link]
Knight, M. (2021).
Social Emotional Learning as a Universal Upstream Approach to Youth Suicide Prevention: A Secondary Data Analysis of a Prevention Program Evaluation. Doctor of Philosophy، University of Nevada, Las Vegas ( UNLV Theses, Dissertations, Professional Papers, and Capstones. [
Link]
Low, S; Smolkowski, K; Cook, C; & Desfosses, D. (2019). Two-year impact of a universal social-emotional learning curriculum: Group differences from developmentally sensitive trends over time.
Developmental Psychology, 55(2), 415–433. https://doi.org/10.1037/DEV0000621. [
Link]
Maslow, A. (1971).
The further reaches of human nature. London: Penguin. [
Link]
Minney, D; Garcia, J; Altobelli, J; Perez-Brena, N; & Blunk, E. (2019). Social-Emotional Learning and Evaluation in AftSchool Care: A Working Model.
Journal of Youth Developement14 (3), pp. 130-145. [
Link]
Oberle, E; Domitrovich, C. E; Meyers, D. C; & Weissberg, R. P. (2016). Establishing systemic social and emotional learning approaches in schools: a framework for schoolwide implementation. Cambridge
Journal of Education, 46(3), 277–297. [
Link]
Parhomenko, K. (2014). Diagnostic methods of socio–emotional competence in children.
Procedia SocialBehavior Science, 146, 329-333. [
Link]
Schonert-Reichl, K. A. (2017). Social and Emotional Learning and Teachers.
The Future of Children, 27(1), 137–155. [
Link]
Sheridan, S. M; Smith, T. E; Moorman Kim, E; Beretvas, S. N; & Park, S. (2019). A Meta-Analysis of Family-School Interventions and Children’s Social-Emotional Functioning: Moderators and Components of Efficacy:
Review of Educational Research (RER), 89(2), 296–33. [
Link]
Stang, L; & Wells, A. (2021). The Effects of Social-Emotional Learning Strategies on Promoting Positive Behavior on Elementary Students. Retrieved from Sophia, the St. Catherine University repository website. https://sophia.stkate.edu/maed/423. [
Link]
Taylor, R. D; Oberle, E; Durlak, J. A; & Weissberg, R. P. (2017). Promoting Positive Youth Development Through School-Based Social and Emotional Learning Interventions: A Meta-Analysis of Follow-Up Effects.
Child Development, 88(4), 1156–1171. https://doi.org/10.1111/CDEV.12864 [
Link]
Weissberg, R. P; Durlak, J. A; Domitrovich, C. E; & Gullotta,T. P. (2015). Social and emotional learning: Past, present,and future.
Handbook of social and emotional learning: Research and practice (pp. 3–19). The Guilford Press. [
link]
Yang, C; Bear, G. G; & May, H. (2018). Multilevel Associations between School-Wide Social-Emotional Learning Approach and Student Engagement across Elementary, Middle, and High Schools.
School Psychology Review, 47(1), 45–61. [
link]