درباره نشریه

فصلنامه روان­‌شناسی کاربردی، نشریه‌‌ای علمی- پژوهشی وابسته به دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی است که از بهار سال ۱۳۸۵ آغاز به‌کار کرده است، درجه علمی- پژوهشی به این فصلنامه بر اساس نامه شماره ۳۲۵۶۹/۱۱/۳/۸۹ مورخ ۱۳۸۹/۰۷/۲۸ از سوی کمیسیون نشریات علمی کشور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به فصلنامه روان‌شناسی کاربردی اعطا، و طی نامه شماره ۲۱۱۰۱۳/۳//۳ مورخ ۱۳۹۱/۱۱/۳ تمدید شد. این مجله به صورت فصلنامه و به زبان فارسی و خلاصه انگلیسی منتشر می‌شود و در کلیه مباحث حوزه روان‌شناسی به انتشار آن دسته از مقاله‌های اصیل پژوهشی می‌پردازد که به دانش، نوآوری و درک جدیدی از حوزه‌های روان‌شناسی کاربردی منتهی شود. کلیه مقاله‌­­های ارسالی به این فصلنامه پس از ارزیابی اولیه، در صورت نداشتن مشکل عمده، توسط داوران نشریه که از اساتید به‌نام کشور در زمینه روان‌­شناسی هستند مورد داوری و ارزیابی دقیق قرار می‌گیرند؛ سپس مقاله‌ها با توجه به رأی داوران و زیر نظر مستقیم سردبیر و اعضای شورای دبیران انتخاب و منتشر می‌شوند. این فصلنامه هزینه بررسی اولیه و پذیرش نهایی مقاله را دارد.

 

حیطه‌های پژوهشی مقاله‌ها در فصلنامه روان‌شناسی کابردی شامل قلمروهای زیر است:

1. اختلال‌های بالینی، مشاوره و روان‌درمانی

2. تفاوت‌های فردی در توانایی، شخصیت و ویژگی‌های دیگر

3. شناختی، انگیزشی، عاطفی، روانی و عصب روان‌شناختی

4. سلامت، استرس، بهداشت و رفاه

5. تفاوت و تنوع میان فرهنگی در رفتار و نگرش

6. خانواده، زناشویی، شیوه‌های فرزندپروری

7. آزمون سازی، آموزش، یادگیری و کسب مهارت

8. خلاقیت، نوآوری و انطباق

 

گرایش یا زمینه تخصصی فصلنامه در زمینه‌های بالینی، تربیتی، اجتماعی، سلامت، آزمایشگاهی و صنعتی سازمانی است.


این فصلنامه دارای هزینه پردازش مقاله و پذیرش نهایی است.


این نشریه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، نظام استنادی بین المللی Doaj، پایگاه نشر دانش (پند) دانشگاه شهید بهشتی، پرتال جامع علوم انسانی، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران (SID، (Magiran ، ESJI ، پایگاه مجلات تخصصی نور،Drji، researchbib،europub، ایندکس کوپرنیکوس، سازمان اسناد و کتابخانة ملی جمهوری اسلامی ایران و Civilica نمایه می‌شود و در نظام ISC دارای ضریب تأثیر است.

رتبه در ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400 لف

رتبه در ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1401لف