اباذری قره باغ، کبری.، ملک پور، مختار.، قمرانی، امیر.، عابدی، احمد.، و فرامرزی، سالار. (۱۳۹۵). تحول هیجانی کودکان درخودمانده بر اساس مدل تحولی تفاوت های فردی. فصلنامه روانشناسی تحولی، 13(50)، 142-133.]پیوند[
امین یزدی، سید امیر. (1391). رشد یکپارچه انسان: مدل تحولی تفاوت های فردی مبتنی بر ارتباط. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت، 1، 126-109. ]پیوند[
زینالی، شیرین. (1394). ارائه یک مدل آسیب پذیری بر اساس روابط ساختاری رابطه مادر کودک، شخصیت کودک، باورهای اضطرابی والدین با واسطه گری حساسیت اضطراب، سوگیری شناخت و رفتارهای مقابله ای با اضطراب. رساله دکتری. رشته روانشناسی عمومی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه سراسری تبریز. ]پیوند[
شعیبی، فاطمه. (1394).
سبک های دلبستگی و روابط اجتماعی. تهران: انتشارات کتاب ارشد. . ]
پیوند[
شفیعی، سهیلا. (1395).
مقایسۀ تعامل والد- کودک، پردازش حسی و بازشناسی هیجان در کودکان با مشکلات درونی سازی و برونی سازی. پایان نامه کارشناسی ارشد. رشته روانشناسی عمومی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه خوارزمی. ]
پیوند[
شهبازی، مرجان.، دهقان، فائزه.، میرزاخانی، نوید.، و شهبازی، فاطمه. (1396). بررسی میزان شیوع اختلال پردازش حسی بر اساس ادراک والدین در کودکان 5 تا 11ساله شهر تهران. فصلنامه طب توانبخشی،6(4)، 57-48. ]پیوند[
قنبری، سعید.، محمدی، مریم.، خداپناهی، محمدکریم.، مظاهری، محمدعلی.، و غلامعلی لواسانی، مسعود. (1390). بررسی ویژگی های روانسنجی مقیاس اضطراب کودکان پیش دبستانی. مجله روانشناسی، 15(3)، 234-222.]پیوند[
کنرلی، هلن. (1384).
اختلالات اضطرابی (آموزش کنترل و درمان). ترجمه سیروس مبینی. انتشارات رشد. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2005). ]
پیوند[
Aali, Sh &
AminYazdi, S. A. (2017). Developing a Family-Based Floor Time Therapy and evaluation its effectiveness on the developmental profile of children with interactive disorders (anxiety and depression).
International Journal of Pediatrics, 5(4): 4741-4753. [
Link]
Al-Biltagi, M., & Ali Sarhan, E. (2016). Anxiety Disorder in Children: Review
. Journal of Paediatric Care Insight, 1(1): 18-28. [
Link]
Bar-Haim, Y., Dan, O., Eshel, Y., Sagi-Schwartz, A. Predicting children’s anxiety from early attachment relationships. Journal of Anxiety Disorders; 21: 1061–1068. [
Link]
Bitsko, R. H., Holbrook, J. R., Ghandour, R. M., Blumberg, S. J., Visser, S. N., Perou, R., & Walkup, J. T. (2018). Epidemiology and Impact of Health Care Provider–Diagnosed Anxiety and Depression among U.S. Children
. Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics, 39(5), 395-403. [
Link]
Bottos, Sh., Nilsen E. (2014). The cross-generational effects of maternal maltreatment histories: Implications forchildren’smentalizing development.
Child Abuse & Neglect, 38: 1094–1105. [
Link]
Esbjørn, B.H., Pedersen, S.H., Daniel, S. I .F., Hald, H.H., Holm, J.M., & Steele, H. (2013). Anxiety levels in clinically referred children and their parents: examining the unique influence of self-reported attachment styles and interview-based reflective functioning in mothers and fathers. British Journal of Clinical Psychology, 52(4):394-407. [Link]
Spence, S. H., Rapee, R., McDonald, C., & Ingram, M. (2001). The structure of anxiety symptoms among preschoolers.
Behav Res Ther, 39: 1293–1316. [
Link]
Fathi, M., AminYazdi, S.A., Kareshki, H., & Ahanchian. H. (2020). Investigating psychometric properties of Parental Reflective Functioning Questionnaire (PRFQ).
Journal of Fundamentals of Mental Healt, 22(5): 301-310. [
Link]
Greenspan, S. (2004).
The Greenspan Social Emotional Growth Chart: A screening questionnaire infants and young children. San Antonio: PsychCorp Press. [
Link]
Greenspan, S., & Wieder, S. (2005). Can children with autism master the core deficits and become empathetic, creative and reflective? A ten to fifteen year follow-up of a subgroup of children with autism spectrum disorders (ASD) who received a comprehensive developmental, individual-difference, relationship-based (DIR) approach.
The Journal of Developmental and Learning Disorders,
9:39-61. [
Link]
Greenspan, S., & Wieder, S. (2006).
Engaging autism: Using the floortime approach to help children relate, communicate, and think. Washington, DC: Da Capo Press. [
Link]
Hattangadi. N., Cost. K.T., Birken, C. S., Borkhoff, C. M., Maguire.J. L., Szatmari. P., & Charach. A. (2020). Parenting stress during infancy is a risk factor for mental health problems in 3- year-old children. BMC Public Health, 20, 1726: 1-7. [Link]
Itskovich, G. (2019). DIR®-informed approach to anxiety and trauma in school age children. Mental Health.Global Challenges Journal, 2, (2):11–25.
Kittleson, M. J., Denkmire, H., Kane, W., & Rennegarbe, R. (2009).
The Truth about Fear and Depression. New York: Infobase Publishing. [
Link]
Lincoln, Y.S., & Guba, E.G. (1985).
Naturalistic Inquiry. Newbury Park: Sage Publications, Inc. [
Link]
Matas-Blanco. Cr., & Caparros-Gonzalez. R. A. (2020) Influence of Maternal Stress during Pregnancy on Child’s Neurodevelopment.
Psych, 2:186-197. [
Link]
McMahon, K.,
Anand, D.,
Morris-Jones, M., &
Rosenthal, M.Z. (2019). A Path from Childhood Sensory Processing Disorder to Anxiety Disorders: The Mediating Role of Emotion Dysregulation and Adult Sensory Processing Disorder Symptoms.
National Library of Medicine, 13(22): 4-44. [
Link]
Trenas, A. F. R, Osuna M. J. P., Olivares, R. R, Cabrera, J. H. (2013). Relationship between Parenting Style and Aggression in a Spanish Children Sample.
Procedia - Social and Behavioral Sciences, 82: 529–36. [
Link]
Xuan, X., Chen, F., Yuan, Ch., Zhang, X., Luo, Y., Xue, Y., Wang, Y. (2018). The relationship between parental conflict and preschool children's behavior problems: A moderated mediation model of parenting stress and child emotionality.
Children and Youth Services Review, 95: 209-216. [
Link]