ابوالقاسمی، عباس؛ طاهریفرد، مینا و کیامرثی، آذر. (1396). مقایسة حافظة هیجانی، تصمیمگیری و واکنشپذیری بینفردی در دانشآموزان دارای اختلال سلوک و عادی.
مطالعات روانشناختی، 2(13): 58-43. ]
پیوند[
اسماعیلزاده، هاشم؛ آهی، قاسم. (1400). نقش ویژگیهای شخصیتی پاتولوژیک مبتنی بر DSM-5 (PID-5) در بیتفاوتیاخلاقی.
فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 4(16): 28-21. ]
پیوند[
اله قلیلو، کلثوم. (1387).
تحلیل رابطه مهارتهای هوشیاری فراگیر، فراشناخت و تنظیمهیجان با رفتار بینفردی سوءمصرفکنندگان مواد، پایاننامه کارشناسیارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی. ]
پیوند[
بابایی، ابوالفضل؛ واحدی، شهرام؛ ادیب، یوسف؛ ایمان زاده، علی. (1400). تجربه زیستۀ نوجوانان پسر از مکانیسم بیتفاوتیاخلاقی و قلدری: یک مطالعۀ نظریۀ زمینهای.
مجلۀ علوم روانشناختی، 20(97): 62-47. ]
پیوند[
جوهری، محسن؛ علیجانی، فاطمه. (1400). مقایسه ویژگی شخصیتی و سبک دلبستگی و رفتار پرخطردرنوجوانان عادی و دارای اختلال سلوک. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 15(4): 178-157.]پیوند[
حقی، زهرا؛ حسینیان، سیمین؛ رسولی، رویا. (1399). مقایسه اثربخشی آموزش مدیریت رفتاری مادران و آموزش شناختی-رفتاری با و بدون حضور دختران بر جو عاطفی خانواده.
فصلنامه علمی_ پژوهشی روشها و مدلهای روانشناختی, 11(42): 99-114. ]
پیوند[
زادهمحمدی، علی؛ احمدآبادی، زهره؛ حیدری، محمود. (1390). تدوین و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس خطرپذیری نوجوانان ایرانی.
مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، ۱۷(۳): ۲۲۵-۲۱۸. ]
پیوند[
سرموری، پژمان؛ مردانیکرانی، جواد؛ نظری سرمازه، فرشید؛ شهرکی، زهرا؛ دهکردی، مهدی. (1398). اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کاهش تکانشگری و رفتارهای پرخطر دانشآموزان دختر دوره متوسطه دوم.
رویش روانشناسی، ۸ (۱۲): ۳۰-۲۱. ]
پیوند[
عاشقی، آرزو؛ خوش روش، وحید؛ ترابی، یعقوبی. (1398). رابطه جو عاطفی خانواده، حمایت اجتماعی ادراک شده با گرایش به رفتارهای پرخطر در نوجوانان شهر رشت.
دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، 2(21): 14-1. ]
پیوند[
قیصری، زهرا؛ صاحبدل، حسین؛ ابراهیم پور، مجید. (1400). بررسی اثربخشی رواندرمانی انگیزشی بر رفتارهای پرخطر (رفتار جنسی، خشونت) دانشآموزان.
مجله علمی پژوهان، ۱۹(۳): ۳۳-۲۷. ]
پیوند[
کهنسال نالکیاشری، سعیده؛ اسدی مجره، سامره؛ اکبری، بهمن. (1401). ارائه مدل ساختاری رابطه سبکهای فرزند پروری ادراک شده با رفتارهای پر خطر از راه میانجیگری تابآوری و تنظیم هیجان در نوجوانان.
فصلنامه علمی_ پژوهشی روشها و مدلهای روانشناختی، 13(47): 116-101. ]
پیوند[
محمدی حسینی اصل، فائزه؛ ساکن آذری، رعنا؛ عبدالتاجدینی، پرویز؛ اقدسی، علی نقی. (1401). پیشبینی رفتارهای پرخطر براساس ارضای نیازهای بنیادی روانشناختی، تنظیم شناختی هیجان و سبکهای دلبستگی با میانجیگری نشاط ذهنی در نوجوانان دختر.
مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت، ۹(۲): ۱۳۰-۱۱۷. ]
پیوند[
محمدعینی، زهره؛ صادقی، جمال؛ درتاج، فریبرز؛ همایونی، علی رضا. (1399). مدلیابی روابط ساختاری تعارضات والدین و دانش آموزان با پرخاشگری: نقش میانجی بیتفاوتی اخلاقی.
سلامتروان کودک، 7(2): 54-42. ]
پیوند[
نظامزاده، بهنام؛ طیبی، صدراله؛ مالکی رستمآبادی، مرجان؛ اکبری، حمیدرضا؛ نامجو، فرهاد. (1400). پیش بینی گرایش به رفتارهای پرخطر براساس درماندگی روانشناختی و تحمل پریشانی در نوجوانان بزهکار.
دوفصلنامه مطالعات روانشناختی نوجوان و جوان، ۲(۱): ۲۳-۱۲. ]
پیوند[
نیازی، محسن؛ سلیمان نژاد، محمد. (1397). زمینههای گرایش به رفتارهای پرخطر در بین نوجوانان و جوانان شهر کاشان.
پژوهشنامه مددکاری اجتماعی، 5(16): 201-169. ]
پیوند[
Bandura, A. (2016).
Moral disengagement: How people do harm and live with themselves. New York, NY, US: Worth Publishers. [
link]
Collyer, C., Bell, M., Christian, H. (2022). Associations between the built environment and emotional, social and physical indicators of early child development across high and low socioeconomic neighbourhoods.
International Journal of Hygiene and Environmental Health, 243(6): 397-414. [
link]
Caprara, G., Capanna, C. (2006). Moral disengagement in the exercise of civic-ness.
Interdisciplinary Yearbook of Business Ethics, 1(6): 87-98. [
link]
Davis, M. H. (1983). Measuring individual differences in empathy:evidence for a multi- dimensional approach.
Jurnal of Personality and Social Paychology, 44(1):113-126. [
link]
Defoe, I. N., Dubas, J. S., Edwin, S., Dalmaijer, A., Marcel, A. (2020). Is the Peer Presence Effect on Heightened Adolescent Risky Decision-Making only Present in Males,
Journal of Youth and Adolescence. 49(1): 693–705. [
link]
Dinkelmann, I., Buff, A. (2016). Children's and parents' perceptions of parental support and their effects on children's achievement motivation and achievement in mathematics. A longitudinal predictive mediation model.
Learning and Individual Differences, 150(1): 122-32. [
link]
Fitzpatrick, S., & Bussey, K. (2018). The Role of Moral Disengagement on Social Bullying in Dyadic Very Best Friendships.
Journal of School Violence, 17(4): 417-429. [
link]
Gupta, T., Horton, W., Haase, C., Carolc, E., Mittal, V. (2022). Clues from caregiver emotional language usage highlight the link between putative social environment and the psychosis-risk syndrome.
Schizophrenia Research, 8(4): 56-64. [
link]
Gupta, M., Basu, A., Thakurta, R. (2022). Re-examining the relationship between interpersonal reactivity index sub-scales and mental well-being: Implications of the pandemic.
Acta Psychologica, 228(8): 362-371. [
link]
Labella, M., Masten, AS. (2019). Family influences on the development of aggression and violence.
Curr Opin Psychol, 19(1): 6-11. [
link]
Li, B., Weng, Y. (2022). Prompt-based system for personality and interpersonal reactivity prediction.
Software Impacts, 12(6): 296-302. [
link]
Monteagudo, M., Delgado, B., Inglés, C., Fernández, J. (2019). Cyberbullying in the university setting. Relationship with family environment and emotional intelligence.
Computers in Human Behavior, 91(2): 220-225. [
link]
Muratori, P., Lochman, J. E., Manfredi, A., Milone, A., Nocentini, A., Pisano, S., & Masi, G. (2021). Callous unemotional traits in children with disruptive behavior disorder: Predictors of developmental trajectories and adolescent outcomes.
Psychiatry Research, 28(236): 35–41. [
link]
Morganti, F., Rezzonico, R., Cheng, S., Price, C. (2022). Italian Version of the Scale of Body Connection: Validation and Correlations with the Interpersonal Reactivity Index.
Complementary Therapies in Medicine, 51(6): 240-249. [
link]
Monteleone, A., Treasure, J., Kan, C., Cardi, V. (2018). Reactivity to interpersonal stress in patients with eating disorders: A systematic review and meta-analysis of studies using an experimental paradigm.
Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 87(4): 133-150. [
link]
Mazzone, A., & Camodeca, M. (2019). Bullying and Moral Disengagement in Early Adolescence: Do Personality and Family Functioning Matter,
Journal of Child and Family Studies,
28(8): 2120-2130. [
link]
Rawat, C., & Gulati, R. (2019). Influence of home environment and peers influence on emotional maturity of adolescents.
Integrated Journal of Social Sciences, 6(1): 15-18. [
link]
Risser S, Eckert K. (2017). Investigating the relationships between antisocial behaviors, psychopathic traits and moral disengagement.
International Journal of Law and Psychiatry, 45(1): 70-74. [
link]
Shults, R., Shaw, K., Yellman, M., Jones. E. (2022). Does geographic location matter for transportation risk behaviors among U.S. public high school Students.
Journal of Transport & Health, 22(11): 34-41. [
link]
South, E., Rodgers, M., Wright, K., Whitehead, M., Sowden, A. (2022). Reducing lifestyle risk behaviours in disadvantaged groups in high-income countries: A scoping review of systematic reviews.
Preventive Medicine, 154(7): 69-76. [
link]
Thornberg, R., Wänström, L., Pozzoli, T., & Hong, J. S. (2019). Moral Disengagement and School Bullying Perpetration in Middle Childhood: A Short-Term Longitudinal Study in Sweden.
Journal of School Violence, 18(4), 585–596. [
link]
Teng, Z., Nie, Q., Guo, C., Zhang, Q., Liu, Y., Bushman, B. (2020). A longitudinal study of link between exposure to violent video games and aggression in Chinese adolescents: The mediating role of moral disengagement.
Develop Psychology, 55(1): 184-192. [
link]
Zhou, W., Wang, S. (2022). Early Childhood Health Shocks, Classroom Environment, and Social-Emotional Outcomes.
Journal of Health Economics, 2(10): 269-278. [
link]