ارجمندنیا، علیاکبر؛ عاشوری، محمد و جلیلآبکنار، سیده سمیه (1396). نگاهی جامع بر برنامه فرزندپروری مثبت: اصول، اهداف، سطوح و محتوا.
فصلنامه رویش روانشناسی، 2(19)، 52-35. [
پیوند]
آقازیارتی، علی؛ عاشوری، محمد؛ نوروزی، قاسم؛ و هالاهان، دانیل پی. (1401). طراحی و اعتباریابی برنامه فرزندپروری بالنده بهمنظور ایجاد آرامش و کاهش چالش در خانوادههای دارای فرزند کمشنوا.
خانواده پژوهی,، 18(1), 135-154. [
پیوند]
شریف محمدی، فاطمه؛ چرامی، مریم؛ شریفی، طیبه؛ و غضنفری، احمد. (1399). اثربخشی آموزش گروهی مهارتهای فرزندپروری ذهنآگاهانه بر تنیدگی و انعطاف پذیری روانشناختی مادران دانش آموزان دختر نابینا شهر اهواز.
نشریه علمی روانشناسی اجتماعی، 8(56), 137-147. [
پیوند]
شریفی ریگی، علی؛ حسینی رمقانی، نسرین سادات؛ و مرادیانی گیزه رود، سیده خدیجه. (1397). اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر ذهنآگاهی بر اضطراب، تعارض والد- فرزند و خوداثرمندی والدگری مادران دارای کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی-کمبود توجه،
فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 13(51)، 113-136. [
پیوند]
شمسی، عبدالحسین؛ و قمرانی، امیر. (1399). مقایسه اثربخشی فرزندپروری مبتنی بر مهارتهای سازماندهی و فرزندپروری ذهنآگاهانه بر روابط والد-کودک و علائم کودکان با اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی.
روانشناسی افراد استثنایی، 10(39)، 99-132. [
پیوند]
شیرالی نیا، خدیجه. ؛رمضانی، شکوفه؛ و سودانی، منصور. (1399). اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهنآگاهانه بر سلامت روان و کفایت فرزندپروری مادران کودکان با نیازهای ویژه.
پژوهش های مشاوره، ۱۹(۷۶): ۹۱-۷۰. [
پیوند]
صادقی، مسعود و حسینی رمقانی، نسرین سادات. (1395). اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر ذهنآگاهی بر اضطراب و نگرانی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال بیش فعالی-کمبود توجه،
مجله سلامت جامعه، 10(4)، 1-11. [
پیوند]
عاشوری، محمد. (1400).
روانشناسی، آموزش و توانبخشی افراد با آسیب شنوایی. انتشارات دانشگاه اصفهان.
[پیوند]
غضنفری، فیروزه؛حسینی رمقانی، نسرین سادات؛ مرادیانی گیزه رود، سیده خدیجه. ؛ مهرابی، مهناز و پناهی، هادی. (1395). بررسی اثربخشی برنامه آموزشی فرزندپروری مبتنی بر ذهنآگاهی بر سلامت عمومی مادران دارای کودک مبتلا به اختلال لجبازی نافرمانی،
مجله مطالعات علوم پزشکی، 27(7)، 629-641. [
پیوند]
غضنفری، فیروزه.؛ حسینی رمقانی، نسرین سادات؛ مرادیانی گیزه رود، سیده خدیجه و پناهی، هادی. (1396). اثربخشی برنامه آموزشی فرزندپروری مبتنی بر ذهنآگاهی بر اضطراب، تعارض والد-فرزند و خوداثرمندی والدگری در مادران دارای کودک مبتلا به اختلال لجبازی نافرمانی،
فصلنامه افق دانش، 23(3)، 213-218. [
پیوند]
فضلی، نرجس و سجادیان، ایلناز. (1395). اثربخشی آموزش فرزندپروری ذهنآگاهانه بر مشکلات رفتاری کودک و استرس والدگری مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی،
فصلنامه دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 17(65)، 26-35. [
پیوند]
مرادیانی گیزه رود، سیده خدیجه؛ میردریکوند، فضل الله؛ حسینی رمقانی، نسرین سادات و مهرابی، مهناز. (1395). بررسی اثربخشی آموزشی فرزندپروری مبتنی بر ذهنآگاهی بر اضطراب، افسردگی و پرخاشگری مادران دارای کودک مبتلا به اختلال لجبازی نافرمانی.
نشریه ارمغان دانش، 21(6)، 576-590. [
پیوند]
مردانی، ماریا؛ اصلانی، خالد و شیرالی نیا، خدیجه. (1400). اثربخشی روش آموزشی فرزندپروری ذهنآگاهانه در استرس فرزندپروری و کیفیت زناشویی مادران کودکان کم توانی ذهنی،
فصلنامه خانواده پژوهی، 17(66)، 303-317. [
پیوند]
ناصری، علیرضا. (1396). سرمایه های روانشناختی بر انعطاف پذیری روانشناختی، خودکارآمدی، وظیفه شناسی، احساس کنترل، رضایت زندگی، عزت نفس، بخشش دختران نوجوان کلاس های دوم و سوم دبیرستان،
روانشناسی و روانپزشکی، 8(4)، 40-50. [
پیوند]
Barcaccia, B., Cervin, M., Pozza, A., Medvedev, O. N., Baiocco, R., & Pallini, S. (2020). Mindfulness, self-compassion and attachment: A network analysis of psychopathology symptoms in adolescents.
Mindfulness, 11(11), 2531–2541. [
Link]
Blank, A., Frush Holt, R., Pisoni, D. B., & Kronenberger, W. G. (2020). Associations between parenting stress, language comprehension, and inhibitory control in children with hearing loss.
Journal of Speech, Language, and Hearing Research,
63(1), 321–333. [
Link]
Bögels, S., & Restifo, K. (2014).
Mindful parenting: A guide for mental health practitioners. New York: Springer. [
Link]
Cowling, C., & Gordon, W. V. (2022). Mindful parenting: future directions and challenges,
International Journal of Spa and Wellness, 5(1), 50–70. [
Link]
de Bruin, E. I., Blom, R., Smit, F. M., van Steensel, F. J., & Bögels, S. M. (2015). MYmind: Mindfulness training for Youngsters with autism spectrum disorders and their parents. Autism, 19(8), 906–914. [
Link]
Denkova, E., Zanesco, A. P., Rogers, S. L., & Jha, A. P. (2020). Is resilience trainable? An initial study comparing mindfulness and relaxation training in firefighters.
Psychiatry Research,
285, 112794. [
Link]
Dumas, J. E. (2005). Mindfulness-based parent training: Strategies to lessen the grip of automaticity in families with disruptive children.
Journal of clinical child and adolescent psychology, 34(4), 779-791. [
Link]
Ferraioli, S.J., Harris, S.L. (2013). Comparative Effects of Mindfulness and Skills-Based Parent Training Programs for Parents of Children with Autism: Feasibility and Preliminary Outcome Data.
Mindfulness 4, 89–101. [
Link]
Hallahan, D. P., Kauffman, J. M., & Pullen, P. C. (2023).
Exceptional learners: An introduction to special education (15th Ed.). Pearson Education, Inc. [
Link]
Kabat-Zinn, M. (2009).
Everyday blessings: The inner work of mindful parenting. New York: Hachette UK. 384-6. [
Link]
Liu, P., Qiu, S., Lo, H.H.M. et al. (2021). Applying the Mindful Parenting Program Among Chinese Parents of Children with ADHD: A Randomized Control Trial.
Mindfulness 12, 1473–1489. [
Link]
Lu, J., Potts, C. A., Allen, R. S. (2021) Homeless people’s trait mindfulness and their resilience a mediation test on the role of inner peace and hope.
Journal of Social Distress and Homelessness, 30(2), 155–163. [
Link]
Medeiros, C., Gouveia, M. J., Canavarro, M. C., & Moreira, H. (2016). The indirect effect of the mindful parenting of mothers and fathers on the child’s perceived well-being through the child’s attachment to parents.
Mindfulness, 7(4), 916–927. [
Link]
Moreira, H., Carona, C., Silva, N., Nunes, J., & Canavarro, M. C. (2016). Exploring the link between maternal attachment-related anxiety and avoidance and mindful parenting: The mediating role of self-compassion.
Psychology and Psychotherapy,
89(4), 369–384. [
Link]
Moreira, H., Gouveia, M. J., & Canavero, M. C. (2018). Is mindful parenting associated with adolescents’ well-being in early and middle/late adolescence? The mediating role of adolescents’ attachment representations, self-compassion and mindfulness.
Journal of Youth and Adolescence, 47(8), 1771–1788. [
Link]
Neff, K. D., & Faso, D. J. (2014). Self-compassion and well-being in parents of children with autism.
Mindfulness, 6(4), 938–947. [
Link]
Orzech KM, Shapiro SL, Brown KW, McKay M. (2009). Intensive mindfulness training-related changes in cognitive and emotional experience.
J Posit Psychol, 4(3): 212-22. [
Link]
Rayan, A., & Ahmad, M. (2016). Effectiveness of mindfulness-based interventions on quality of life and positive reappraisal coping among parents of children with autism spectrum disorder. Research in developmental disabilities, 55, 185–196. [
Link]
Shorey, S., & Ng, E. D. (2021). The efficacy of mindful parenting interventions: A systematic review and meta-analysis.
International Journal of Nursing Studies, 121, 103996. [
Link]
Stahl, B., & Goldstein E. A. (2010
). mindfulness-based stress reduction workbook. Oakland, California: New Harbinger Publications. [
Link]
Stevenson, J. C., Millings, A. & Emerson, L. M. (2019). Psychological well-being and coping: The predictive value of adult attachment, dispositional mindfulness, and emotion regulation.
Mindfulness, 10(2),
256–271. [
Link]
van der Oord, S., Bögels, S.M. & Peijnenburg, D. (2012). The Effectiveness of Mindfulness Training for Children with ADHD and Mindful Parenting for their Parents.
J Child Fam Stud 21, 139–147. [
Link]
Yang, F., & Oka, T. (2022). The role of mindfulness and attachment security in facilitating resilience.
BMC Psychology,
10(1), 69. [
Link]