مکاتبه با مجله تنها از طریق

ایمیل  apsy@sbu.ac.ir

امکان‌پذیر است.  

اطلاعات نشریه

نوع اعتبار: علمی از کمیسیون نشریات علمی کشور


 رتبه مجله براساس آخرین ارزیابی وزارت علوم: الف (پرتال نشریات علمی)


رتبه در Q1 :ISC 


صاحب امتیاز و ناشر: دانشگاه شهید بهشتی


همکاری با انجمن: روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان ایران


توالی انتشار: فصلنامه


 سال شروع انتشار: ۱۳۸۵


شماره وزارت علوم: ۳۲۵۶۹/۳/۱۱/۸۹


تعداد مقالات در هر شماره: ۱۰ مقاله


سیاست انتشار: دسترسی آزاد به متن کامل مقالات


  زبان نشریه: فارسی با چکیده انگلیسی


سبک مأخذ نویسی مقالات (درون متنی و پایانی): براساس استاندارد APA


شناسه دیجیتالی مقالات: DOI


نوع انتشار: چاپی و الکترونیکی 


وضعیت چاپ: در حال حاضر الکترونیکی


نوع داوری: دو سو پنهان (حداقل ۳ داور)


 میانگین زمان داوری تا پذیرش نهایی: ۴ ماه (میانگین زمان داوری 15 روز)


استفاده از مشابهت­‌یاب قبل از ارسال به داوری: دارد


دریافت هزینه پردازش مقاله: دارد

 


                                                                                   

                                                                                     

                                                                                     

فصلنامه روان­‌شناسی کاربردی، نشریه‌‌ای علمی_ پژوهشی وابسته به دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی است که از سال ۱۳۸۵ آغاز به‌کار کرده است. گرایش یا زمینه تخصصی فصلنامه در زمینه‌های بالینی، تربیتی، اجتماعی، سلامت، آزمایشگاهی و صنعتی سازمانی است. این فصلنامه با انتشار چهار شماره در سال به زبان فارسی با چکیده انگلیسی، دستاوردهای علمی و پژوهشی محققان کشور را به نحو شایسته در اختیار علاقمندان به موضوع‌های پژوهشی مرتبط قرار می‌دهد.  این فصلنامه با همکاری علمی انجمن روان‌شناسی بالینی کودک و نوجوان ایران منتشر می‌شود. فصلنامه روان‌شناسی کاربردی در ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1400 تاکنون، توانسته است رتبه الف را کسب نماید.


هزینه داوری و چاپ مقاله مبلغ 6/000/000 ریال است. هزینه بررسی اولیه و ثبت مقاله 2/000/000 ریال و هزینه ثانویه 4/000/000 ریال (در صورت پذیرش) است. این فصلنامه داوری سریع ندارد (مشاهده گردش کار مقاله).


خواهشمند است قبل از ارسال مقاله به منظور تسریع در فرآیند ارزیابی، شیوه‌نامه فصلنامه را مطالعه فرمائید، مقالاتی که موارد ذکر شده در شیوه‌نامه را رعایت نکرده باشند در فرآیند ارزیابی قرار نخواهند گرفت. 


- پس از انتشار مقاله به هیچ عنوان به درخواست‌های تغییر در مشخصات نویسندگان ترتیب اثر داده نمی‌شود.

- براساس مصوبه هیأت تحریریه فصلنامه، ارسال همزمان بیش از دو مقاله از هر نویسنده مجاز نیست و نیز حسب مقررات اعلامی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از هر نویسنده در هر سال صرفاً یک مقاله منتشر می‌گردد.


داشتن شناساگر ارکید برای تمامی نویسندگان الزامی است. برای دریافت اینجا (https://orcid.org/register) ثبت نام کنید (راهنمای دریافت شناساگر ارکید).


 تمامی مقالات ارسالی به این فصلنامه  قبل از ورود به فرایند داوری از طریق نرم‌افزارهای مشابهت‌یاب «سمیم نور» و «همیاب» بررسی خواهند شد.

 

شماره جاری: دوره 18، شماره 3 - شماره پیاپی 71، مهر 1403 

غربالگری الکترونیکی مشکلات روان‌شناختی کودکان: ارزشیابی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس‌های والدین و معلمان

صفحه 124-149

10.48308/apsy.2024.234689.1615

سعید اکبری زردخانه؛ امیر حسین دانشمند کفترودی؛ علی‌محمد زنگانه؛ نادر منصور کیایی؛ سیامک طهماسبی گرمتانی؛ محسن جلالت دانش؛ سید عین‌الله طیموری فرد؛ کوثر رئوف


ساخت برنامه آموزش ذهن شفقت‌گرا برای نوجوانان: رویکرد نقشه‌نگاری مداخله

صفحه 150-172

10.48308/apsy.2024.235985.1663

سمیه محبی؛ ایرج شاکری نیا؛ مهناز خسروجاوید؛ عباس ابوالقاسمی؛ عباسعلی حسین‌‌خانزاده


ابر واژگان